אלי גוטמן, טעית

פורסם: מאי 28, 2014  |  על ידי: יובל עילם 

אלי היקר, קודם כל אני מאחל לך ולנבחרת שלנו הרבה הצלחה לקראת הטורניר הקרוב שעומד להתחיל. צפיתי בך במסיבת העיתונאים בה יושב לידך ערן זהבי ובה אמרת: “ערן זהבי צריך להביא לנבחרת את ערן זהבי ממכבי ת”א (שזכתה באליפות).


ובכן אלי היקר, אני מצטער לומר לך אבל זה לא אפשרי! האמת שאתה עם כל הניסיון שלך כבר אמור לדעת את זה. אתה יודע שלא ניתן לעשות העתק הדבק מקבוצה אחת לשניה ובטח לא לנבחרת. כולנו יכולים לקוות שכל שחקן יביא את המקסימום שלו למשחקים אבל מה שאתה אמרת זו טעות יסודית בהבנת המשחק וממך אני מצפה לנהוג אחרת. ערן זהבי הצליח במכבי בגלל סיבות רבות. הנה כמה מהן:

  1. הוא מוקף בשחקנים מעולים.
  2. הוא משחק איתם לאורך תקופה ארוכה וכולם מכירים אחד את השני.
  3. המאמנים שלו: אוסקר וסוזה ידעו איך לבנות את הקבוצה סביבו.
  4. הוא עובד עם צוות רחב ומעולה שמסייע לו להגיע לאיכויות האלה.
  5. הקהל שלו תומך בו.
  6. מכבי משחקים בליגה ולא בשיטה הנהוגה בטורנירים בינלאומיים של משחק או שניים אחת למספר חודשים.

בדבריך העמסת על זהבי ציפיות רבות שאינן ריאליות. האם בכך אתה מוריד מהאחריות שלך להצלחה? מה דעתך על משפט כזה של אבי לוזון: “אני מצפה מגוטמן שיביא לנבחרת את ההצלחות של ובהפועל חיפה והפועל ת”א” (שם זכית באליפויות). האם משפט כזה וציפיות להיות מספר אחד היו מתקבלות בעיניך? אף אחד מאיתנו לא יכול לצפות שהצלחה במקום אחד תועבר אחת לאחת למקום אחר. לכל סביבה יש את התנאים שהביאו אותנו להצלחה או לכישלון. החוכמה היא להתאים את עצמנו למציאות החדשה ולא לבנות על מה שהיה. מסי של ברצלונה לא יכול להיות אותו דבר בנבחרת. שלום חנוך של צוותא אינו זה של קיסריה ובטח לא יהיה כזה בהופעות באצטדיונים באירופה או ארה”ב וגם מורה נהדרת בבית ספר לא בהכרח תצליח באותה מידה אם תעבור לבית ספר אחר, קל וחומר לתפקיד של מנהלת. הצלחה היא פועל יוצא של תנאים מסויימים מאוד. הציפיה שלך מזהבי שיעתיק את ההצלחה שלו ממכבי ת”א לנבחרת איננה ריאלית והיא טעות יסודית בהנחה שלך. שחקנים גדולים בכדורגל הישראלי כבר היו צריכים ללמד אותך את זה. אורי מלמיליאן, עודד מכנס הם רק שתי דוגמאות. אני ממליץ לך להציב מטרות מאתגרות אך ריאליות. שיהיה לך ולנבחרת הרבה בהצלחה יובל עילם 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.