התמודדות עם כישלון

פורסם: אוגוסט 21, 2012  |  על ידי: יובל עילם 

התמודדות עם כישלון או אכזבה היא אחד הדברים החשובים ביותר למי שרוצה להצליח בחיים.
רבים מאיתנו מפחדים לנסות בעיקר לנוכח הפחד מכישלון! לכן קודם כל אנחנו צריכים להעריך את עצמנו או אחרים שמוכנים להעז. “רק המעז מנצח” אך לא כל מי שמעז…לעיתים ההעזה מסתיימת בכישלון ואז מאוד חשוב לנקוט בגישה הנכונה.
לאחר 27 שנות ניסיון בהכנת בני נוער לקראת הגיוס ובעיקר אלה השואפים להגיע ליחידות המובחרות, אני יכול לומר בביטחה שההתמודדות עם כישלונות היא אחד הנושאים החשובים ביותר בכל תהליך ההכנה לקראת הגיבושים (אירוע השיא של הליך המיון ליחידות המובחרות הנמשך מספר ימים קשים ומתישים).
הכנה נכונה לתחרות ובעצם לכל אירוע בין אם זה דייט, מבחן, פרזנטציה, ראיון עבודה, התמודדות על מיכרז או כל אירוע הוא לא לבוא בגישה של קודם כל חשוב לדבר על זה ולפני התחרות – כלומר להכין לקראת האפשרות הזו ומה אני אומר לעצמי. מה אעשה אם לא אצליח זמנית, מעין כישלון קטן ומה אומר ואעשה אם אכשל בכל התחרות. בשלב הראשון לאחר כישלון הדבר הנכון ביותר הוא להבין, להפגין אמפטיה ולא לבלבל את השכל עם תובנות רציונליות! כאן צריך לב ורגש. חשוב גם לדבר על תיקווה ואפשרויות חדשות שיהיו אבל בקטנה. אחרי כמה ימים של עיבוד הכישלון והכלה שלו ורק אחרי פרק זמן כלשהוא חשוב לדבר אל השכל, לתת דוגמאות של ספורטאים או דמויות אחרות, להציב יחד מטרות חדשות ולהיות רציונלי יותר. הכי חשוב מייד אחרי כישלון.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.