סיירת מטכ"ל? תודה. אני מוותר

פורסם: פברואר 20, 2014  |  על ידי: יובל עילם 

אתמול הגיע לאימון אביב, בוגר מחזור 21-22 שלנו. אביב התקבל בסוף י”א לשייטת 13 לאחר שעבר את הגיבוש לגדנ”ע צלילה. בכיתה י”ב החליט שהוא רוצה להגיע לשלד”ג. הוא הגיע לגיבוש המשותף לסיירת מטכ”ל, שלדג ו-669 והתקבל הן למטכ”ל והן לשלד”ג. מה עושים? האם לוותר על מטכ”ל? לא קל להגיד לא ליחידה הנחשבת למובחרת מכולן. אביב הגיע לגיבוש יחד עם חברו לאימונים רז ששאף להגיע למטכ”ל אך התקבל לשלד”ג וגם סיים בה מסלול. וכך קרה שאביב החליט ללכת על סיירת מטכ”ל.
לאחר הגיוס אביב החל להרגיש לא נוח עם חבריו לצוות. הוא לא תיאר לעצמו שהתחרותיות הרבה תגרום לאנשים להתנהג כפי שנהגו. לאחר חצי שנה החליט לעשות את המעשה הנדיר – לחתום ויתור ולעזוב את סיירת מטכ”ל. אם בשייטת זהו אירוע שכיח משום שרבים מתקשים להתמודד עם הקור, הים ואופי היחידה הקשוח הרי שבסיירת מטכ”ל, שלד”ג ו-669 הדבר נדיר מאוד. אביב הגיע לסיירת שיריון, סיים שם מסלול ושירות, היה מרוצה מאוד וכעת עושה מילואים ביחידה.

אביב עם חבריו לסיירת שריון


מה אפשר ללמוד מהסיפור של אביב:
דברים שרואים משם לא רואים מכאן – מה שנדמה לנו לעיתים כדבר מדהים אינו נראה כך מבפנים. העניין הוא שרבים לא מתקבלים או משיגים דברים שהם כביכול חולמים עליהם ולכן לא יודעים ש”לא כל הנוצץ זהב”. האתגר הוא גם בהתמודדות עם הסביבה שנותנת לך קרדיט שאתה מטכ”ליסט והנה אתה מוכן לוותר על זה בדי להיות שלם עם עצמך. אומץ לב – בין אם זה בעבודה יוקרתית, בצבא, בזוגיות. פעמים רבות אנו מגיעים לעמדה או נמצאים עם בן/ת זוג מרשימים מאוד שאינם מתאימים לנו. לא לרבים יש את האומץ לעזוב ולשלם את המחיר הנובע מכך. בפירוש צריך אומץ לב לקבל החלטות מסוג זה. בסוף אתה צריך לעמוד מול המצפון שלך ולהתמודד עם המציאות לבדך! הימור – אף אחד לא מבטיח לנו שאם נעזוב מקום או אדם מסויים מובטח לנו משהו טוב יותר. אם אתה עוזב מקום מובחר בצבא אף אחד לא יכול להבטיח לך שתגיע למקום טוב יותר או עם אנשים טובים יותר. אתה יודע רק דבר אחד – ניסית! פעלת בכדי לנסות לשנות את המצב הקיים ועל כך אתה חייב לטפוח לעצמך על השכם. “הוכח תוכיח את רעך” – לפני שמקבלים החלטות משמעותיות חובה לפתוח את הלב ולשתף את מי שרלוונטי לגבי מה שיושב לך על הלב. לפעמים בכך אתה מאפשר לצד השני להשתנות ולשנות את המצב ואז גם לא תידרש לקבל את ההחלטה המשמעותית. “החלטות קשות מקבלים בתנאים רגועים” – אל תחליט החלטות משמעותיות כשאתה בלחץ, כשקשה לך משום שאז הסיכוי שאתה מקבל החלטה נכונה הוא קטן! אני קורא לזה – לקבל החלטה כשהאלונקה על הכתפיים. אם אתה עובר תקופה קשה ורע לך נסה לעבור אותה בטרם תקבל החלטה קשה משום שאז ייתכן שהיא תהיה חפוזה ואתה תצטער עליה בעתיד. הולכים קדימה – אחרי שקיבלת את ההחלטה והיא בוצעה אל תביט לאחור, לך קדימה בכל הכוח. ציפיות ממך- אחד הדברים שאיתם צריך להתמודד כשאתה מגיע ממקום מובחר זה שכולם מצפים ממך להיות בולט ומוביל. זה אומר שלא רק שאתה יכול להוריד טיפה רגל מהגז נהפוך הוא כעת אתה במבחן ועליך להוכיח את עצמך ביתר שאת. אתה מוזמן להגיב כאן למטה ואם אם קיבלת ערך מהמאמר אשמח אם תתן לייק בפייסבוק ותשתף את חבריך.
שיהיה הרבה בהצלחה
יובל

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.