איך למצוא את הזהב?

יש אנשים ש"הזהב" שלהם זה לנצח במאבק כלשהו, להוריד במשקל, להיות בריאים, להתקבל למקום מסוים, להשיג כסף.
הטור הזה הוא למענכם!


סיפור 1️⃣: למצוא זהב.את הספר "חשוב והתעשר" מאת נפוליאון היל (הוצאת שפע), קיבלתי במתנה לפני 30 שנה מטל ג'ורג'י חניך שלי, שהתקבל לקורס חובלים. הספר הוא רב מכר וכולל הרבה סיפורי השראה.
בעמוד 21 כתוב: "אחת מסיבות הכישלון הנפוצות ביותר נעוצה בהרגל לוותר ולהיכנע לנוכח כישלון זמני. איש בשם דרבי נדבק ב"קדחת הזהב" בימי הבהלה לזהב באמצע המאה ה-19 בארצות הברית, ויצא מערבה לחפור באדמה ולהתעשר.הוא לא שמע שזהב רב יותר נכרה במחשבותיהם של בני האדם מאשר בקרקע.
אחרי שבועות של עבודה מפרכת, הוא הצליח למצוא את העפרות הנוצצות. הוא גייס כסף לרכישת מכונות מיוחדות, המקדחים ירדו לעומק, אך הוא לא מצא את עורק הזהב המיוחל ולבסוף החליט להיכנע.
הוא מכר את המכונות לסוחר גרוטאות שהחליט להזמין מהנדס מכרות לבדוק את המכרה ולחשב חישובים. המהנדס חווה את דעתו שהפרוייקט נכשל משום שבעלי הזיכיון לא היו בקיאים ב"עורקי זהב קטועים". על פי חישוביו, ימצא המשכו של עורק הזהב במרחק מטר אחד מן המקום שבו חדלו בני משפחת דרבי לקדוח!וזה בדיוק מה שקרה.
סוחר הגרוטאות גרף מליוני דולרים מן המכרה, משום שעמד על הצורך להזמין מומחה, ולקבל חוות דעת בטרם ייכנע.


סיפור 2️⃣: כמעט והתקבל.באחד הגיבושים שהדרכתי במסגרת המילואים ב-669, היה בקבוצה שלי בחור איכותי במיוחד.ביום הראשון של הגיבוש בן שלושת הימים הוא היה חזק והרשים מאוד. רשמתי אותו בפנקס שלי והוא היה מועמד חזק להתקבל ל-669.חיכיתי לראות מה יהיה איתו בימים הבאים, כשהעייפות והקושי הפיזי והמנטלי יהיו גבוהים.
ביום השני הוא המשיך לככב, מקומו היה מובטח.הגיע היום השלישי, הגיבוש היה בנוי כך שבחלק מהתרגילים המתגבשים היו תחת מדריכים אחרים.
ואז בצהרי היום השלישי נדהמתי לגלות שהוא חתם ויתור ופרש.
מי שויתר ושפרש הופנה לאוהל מיוחד. ניגשתי לשם ושאלתי אותו: "למה פרשת?".הוא ענה לי: "לא הלך לי בתרגיל בבוקר, הרגשתי שהייתי חלש ושאין לי סיכוי".
לא עניתי.יצאתי מהאוהל וחשבתי לעצמי: "איך הוא פספס את ההזדמנות להתקבל ליחידה המדהימה הזו רק משום ש"אכל סרטים" שגויים וויתר".
הוא היה כל כך קרוב וויתר, ועד היום אינו יודע כמה קרוב היה להתקבל.


סיפור 3️⃣: להתקבל ליחידה מובחרת - כמשל.לפני כשבוע הסתיימו הגיבושים לסיירת מטכ"ל ושייטת 13, 669 וחטיבת הקומנדו.20 חניכים שלי התקבלו, אבל בחרתי לספר על בחור שאיני מכיר, שכתב לי בוואטסאפ שהודח מהגיבוש בגלל שהתאמן לבד לגיבוש, ואמר לי שהוא בטוח שלו היה מגיע אליי לפני, הוא היה עובר.
אמרתי לו שזה לא עובד ככה אוטומטית, אבל מעל הכל עליו ועל כולנו ללמוד את השיעור, לתחקר ולשפר.עדיין עומדות בפניו הזדמנויות נוספות להגיע ליחידות מובחרות, ואם יקפיד הפעם להתכונן כמו שצריך - סיכוייו ישתפרו.---------אני פוגש מדי יום אנשים או בני נוער שמחפשים לחסוך: זמן, אנרגיה או כסף.לעיתים המחיר של זה יקר מאוד.
הניצחון הוא נחלת המתמידים, נפוליון בונפרטה - אז התמדה ואמונה חשובים מאוד, אבל לא פחות חשוב מזה הוא למצוא "מהנדס מכרות טוב ורצוי מעולה" שיסייע לך "למצוא את הזהב".
אז מה "הזהב" שלך?כמה חשוב לך להשיג אותו?ומי "המהנדס" שלך?
מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם
עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.