“אפשר אפליקציה של שקט?” – שבוע 47

פורסם על ידי: יובל עילם 

כנראה שמעולם בתולדות האנושות לא היינו במצב כזה! כולנו כמו “בכוננות קבועה 24/7” להקפצה לאוויר ב-669 (אם כי שם רגוע יותר בין ההקפצות…).


פעם (המבוגרים ביננו זוכרים) המכשיר הזה ששמו טלפון, היה מונח בבית וזכה לתשומת לב קטנה. אנשים היו באמת מדברים אחד עם השני, מחוץ לבית מבחינים אחד בשני, יוצרים קשר ומביטים בעיניים בעת שיחה ולא ב”הבהובים”…


ובנסיעות? פעם, לא מזמן, לפני נסיעה, התלבטנו: “איזו מוסיקה לשמוע בדרך?” והיום? כמאמר אותה פרסומת אנחנו הופכים כל שעה “אבודה” לשעת עבודה…


אבל העניין היה השקט, הניתוק, הבידוד! היכולת לעשות cut! עד לא מזמן נסיעה לחו”ל היתה כזו והנה “התקדמנו” וגם טיול לחו”ל לא מאפשר ניתוק.


הצעירים לא מבינים “איך אפשר בלי?” אבל מה שמרתק זה שגם המבוגרים! לאחרונה נתתי הרצאה על בריאות ברעננה בפני גימלאים והם אמרו לגבי הניידים: “ומה אם צריכים אותי דחוף?”.


מה זה דחוף? מה קרה? השתגענו? מה דחוף?
הטלפון הולך איתנו לכל מקום! ואין שקט! ועוד לא אמרתי כלום על המחקרים ש”צועקים” לנו להיזהר משום שהעובדות מצביעות על סכנות וחולי קשה כתוצאה מה”חכמים האלה”.


אז מה עושים? מה שאני עושה! כשאני מגיע לקולנוע או להרצאה ומבקשים מהקהל לשים את הטלפון על שקט אני פטור מכך! למה? משום שאצלי הוא שקט 24/7! כן, 24/7!!!


כשמישהו מתקשר אליי מוקדם בבוקר ובמקרה ראיתי הבהוב והחלטתי לענות, לא פעם אני נשאל אם ישנתי? אני מחייך! אין מצב שאשמע את הטלפון ואין מצב שהוא יהיה בחדר בו אני עושה את קודש הקודשים: נח


איך עושים זאת? פשוט מאוד! הרגלתי את הסביבה שלי שאני לא זמין לשיחות ספונטניות (אלא במקרים חריגים מאוד). עשיתי העברת שיחות למוקד קליטת הודעות אנושי שאוסף את ההודעות ושולח לי במייל ובסמס (שבו אני מתבונן מספר פעמים לאורך היום).


כך אני לא מפספס אף אחד וחוזר להודעות בזמן המתאים ועם תשובות מאורגנות. אני עושה שימוש רב בווצאפ ומביט בו לפחות פעמיים בשעה וכך נותן שירות ומענה מהיר ויעיל.


(גם ללא מענה אנושי לטלפון ניתן פשוט לבדוק מספר פעמים ביום מי טילפן ואז לחזור אליו)


מי אמור לשלוט במי? אנחנו במכשיר או הוא בנו?
כולכם יודעים את התשובה! אז קדימה! מחר מפגינים ברוטשילד או בכיכר ציון בעד השקט! 😉


כולם מגיעים ללא טלפון חכם (נראה אתכם מנווטים לבד!…) ועם שלטים ועליהם כתוב: “באנו רעש לגרש”, “די לאפליקציות”, “לא חכם, לא אפליקציות – שקט!”
😉


בואו נתחיל להרגיל חברים משפחה לאורח חיים נורמלי, כמעט כמו פעם…


מוזמנים לפעול עכשיו!!! וגם לשתף חברים 😊

שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.