אריק איינשטיין ז”ל כמשל – שבוע 96

פורסם על ידי: יובל עילם 

“יש לומר שבחו של אדם בחייו ולא רק על קברו”

בגיל צעיר החיים נראים נצחיים, עם השנים רובנו מבינים שהזמן עף לו והשאלה היא מה אנו עושים איתו והאם אנו יודעים לחיות בהווה?

והיום אגע בנושא אחד: פרגון או כפי שמקובל לומר ביהדות: “הכרת הטוב”.
סיפור 1 זה היה בשנת 2000.

ישבתי לי ליד שולחן העבודה והתעסקתי בענייניי ולפתע הטלפון הנייח מצלצל.

אני עונה ושומע קול נשי מיוחד, עמוק ויוצא דופן: “אפשר לדבר עם יובל עילם? ”משהו בי לא מאמין, “זה לא יכול להיות!” ואכן היא מזדהה: “שושנה דמארי” ומודה לי על מכתב הפרגון ששלחתי לה.

מגיל צעיר גדלתי על שיריה ולשמחתי אזרתי אומץ, איתרתי את כתובתה והצלחתי לשמח אותה ולהוקיר לה תודה עמוקה בעזרת מכתב. כך היה גם עם אריק לביא ויהודית רביץ ועם מאות אנשים מכל מיני תחומים. יעקב גלעד כתב ויהודית רביץ ביצעה את השיר “מילה טובה”: “לא פעם זה קשה אבל לרוב מילה טובה מיד עושה לי טוב. רק מילה טובה או שתיים לא יותר מזה”… אז בואו נעשה טוב לאנשים ונפרגן על בסיס קבוע.


סיפור 2 מדי פעם אני מתרגל את היהלומים (החניכים) הצעירים שלי תרגיל בפרגון.

התפיסה שלי היא שאם לא תרגלת משהו – אין משמעות לידע!

בתרגיל שהמצאתי לפני שנים מתחלקים לזוגות.כל אחד בוחר שני אנשים וכותב להם סמס אישי, מפרגן ונוגע ללב.

לפני השליחה בן הזוג לתרגיל צריך לאשר שהסמס יגיע ללב של המקבל/ת.

זה נראה כך (דוגמה):“מיכל יקרה, הכל בסדר אצלי, רק רציתי לפרגן ולהודות לך על כך שתמכת בי לפני חודש במשבר שעברתי.

הדברים שאמרת, הזמן שהקדשת, היו מאוד משמעותיים בשבילי. תודה מקרב לב, יובל.”


סיפור 3 גדלתי על שיריו, סרטיו ומערכוניו של אריק איינשטיין הגדול.

אריק נודע כזמר אך בנוסף כתב לא מעט שירים מקסימים וביניהם “אני ואתה”:“אני ואתה נשנה את העולם, אני ואתה אז יבואו כבר כולם, אמרו את זה קודם לפני, לא משנה – אני ואתה נשנה את העולם”. “אני ואתה ננסה מהתחלה, יהיה לנו רע, אין דבר זה לא נורא, אמרו את זה קודם לפני, זה לא משנה – אני ואתה נשנה את העולם”…הדחקתי את האפשרות שענק כזה ימות ולכן לא כתבתי והודיתי לו.

אבל המשל הוא על החיים שלנו ועל היכולת שלנו להכיר תודה עכשיובחיים שלנו יש אנשי משפחה, חברים, אנשים שנוגעים בנו ועושים למעננו שראויים להוקרה ולהערכה.בואו נאזור אומץ ונאמר להם תודה!בעל פה, בכתב, בהודעה קולית – העיקר לחיות בעוצמה ולא מתוך פחד ולפתוח את לבנו בטרם יהיה מאוחר מדי.



ציטוט חכם: “יש לומר שבחו של אדם בחייו וכעת ולא רק על קברו” (אבי גני ברנט).המלצה:

1. כעת שישי ב-16:00. עצרו רגע, תרימו טלפון או כתבו משהו מהלב שלכם ללב אחר.2. והנה חמישים משיריו המופלאים של אריק איינשטיין:https://103fm.maariv.co.il/item/%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%AA-%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%A7-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9F.aspx



מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.