בלי ידיים ובלי רגליים - שבוע 273

פורסם: אפריל 21, 2022  |  על ידי: יובל עילם

למה “שישי לנפש” בחמישי? בכדי להתחשב בדתיים ובשומרי המסורת.
סיפור 1️⃣: “מתחת לאלונקה”.
רובנו מתמודדים עם קשיים כאלה ואחרים. יש בינינו כאלה המתמודדים עם בעיות רפואיות, עם בעיות גופניות, עם קשיים נפשיים, עם בעיות תקשורת, עם בעיות בעבודה, עם בעיות בדימוי העצמי, עם אכזבות ועם כישלונות.
כשאני מחנך את היהלומים להתמודדויות בחיים, אחד הדברים שאני מעביר להם זה לא לרחם על עצמם ולהסתכל סביב. במסע אלונקות (והאלונקה היא כמובן מטאפורה), כשהאלונקה על כתפיך אתה יכול להתמסכן, או שאתה יכול לבחור להעיף מבט 40 ס”מ הצידה ולראות שגם חברך סובל.
אבל אפשר ללכת צעד קדימה! אני זוכר מסע אלונקות מפרך שהיה לנו בסיום טירונות היחידה (החלק הכי מאתגר במסלול בו לאורך 5-6 שבועות בו עובדים קשה מאוד וישנים מעט מאוד), וכך בשיא הקיץ חצינו שדה חקלאי בזמן שההשקיה בו עבדה. הכתפיים כואבות, אתה עייף, אינך יודע כמה נשאר לך, כל כמה שניות כמו בסוג של עינוי סיני כשהממטרה משפריצה עליך.
מה עשיתי? ובכן על האלונקה שכב בנצ’י חברי לצוות, ומאחר שאני תמיד הייתי ב”מנוע” של האלונקה (מאחור), הראש שלו ממש היה צמוד אליי. אז “אאורה”, עשיתי משהו אוטומטי שפעל בשני כיוונים חיובים – התחלתי לדבר עם בנצ’י (בלחישות) ולעודד אותו. הוא היה מבואס שלא ראה את חברתו הילה כבר מספר שבועות ואני הקשבתי ועודדתי.
אז מה קרה כאן?
עודדתי אותו למרות שהוא שכב בנוחות על האלונקה. הסטתי את תשומת הלב שלי מהקושי האישי שלי לעידוד שלו. הסחה נהדרת! ולכן אני אומר תמיד ליהלומים: “כשבאמת קשה ורע לך, תדחוף ותעודד אחרים!”.
סיפור 2️⃣: ניק וויצ’יץ’ – האיש הלא מושלם המושלם. 
השבוע קיבלתי את מגזין מספר 356 של “מגזין אפוק” – מומלץ בחום!!!בו יש את סיפורו המדהים של ניק, שנולד ב-04/12/1982 באוסטרליה.
הוריו היו בהלם כשנולד ללא ידים וללא רגליים עקב הפרעה נדירה המכונה “אמיליה-טטרה”.אימו אחות במקצועה, עשתה את כל הבדיקות הנדרשות במהלך ההריון והם גם נוצרים מאמינים, אז הם לא הבינו איך אלוהים יכול היה להרשות ל”יצור שבור” כל כך להגיע לעולם.
הסבא ולדימיר הגיב ברוגע ואמר לבנו: “אם אין לכם את הכוח הנדרש, האל יעניק לכם את הכוח”. הלבטים היו גדולים לכולם חוץ מלניק התינוק, שנלחם מהרגע הראשון לא לוותר.
הדרך היתה קשה, בתור ילד הילדים ירדו עליו, מערכת החינוך לא ידעה איך לקבל אותו. מה שתרם לניק יותר מכל הייתה “אהבה קשוחה”. ההורים חיבקו, אהבו ותמכו, אך בו בזמן הציבו דרישות גבוהות ולא ויתרו. ניק גדל נחוש וחייכן.
שרת בית הספר שלו “מר ארנולד” שהיה אדם רוחני וחכם, הוא זה שדחף את ניק לספר את סיפורו וטמן בו את הזרע שהתפתח למרצה מרתק ומעורר מוטיבציה בקרב בני נוער ובקרב מבוגרים.
הוא סיים שני תארים אקדמיים, כתב שמונה ספרים, נשוי ואב לארבעה ילדים. בשנת 2008 נערכה עליו כתבה בתוכנית היוקרתית: “60 דקות”. מומלץ לצפות:

ניק קיבל שליחות בעולם לעודד ולחזק אנשים שזקוקים לכך!

סיפור 3️⃣: להילחם ולא לוותר.
בשבועות האחרונים התקבלו 60 יהלומים שלנו ליחידות המובחרות בצה”ל. בשבוע האחרון גם הודחו כמה מהיהלומים שהתגייס וליחידות האלה בנובמבר.
המסלול שלהם ומסלול החיים של כל אחד ושל כל אחת מאיתנו הוא בין השאר עם הנפילות, עם הקשיים ועם הבעיות. האתגר הגדול הוא לדעת להתמודד!
יש בעיה? יש קושי? יש נפילה? לא פשוט אבל אז יש לנו אפשרות לבחור:
להתמסכן ולצלול למדמנת הצער והתסכול. לקום על הרגליים ולשאול: “מה אני יכול לעשות עכשיו?”. להיות פרואקטיבי, להסתער מחדש ולא לוותר!“תהילתינו איננה נמדדת ביכולתנו לא ליפול, כי אם ביכולתנו לקום לאחר הנפילה” (אמרסון).
מועדים לשמחה וחג אביב שמח 🙂
מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.