“גדעון והפלסטר ואיך למצוא בעל אחרי גיל 35?” – שבוע 50

פורסם על ידי: יובל עילם 

לא להיבהל בבקשה  שישי לנפש שבוע 50 לאנשים יקרים לי עוסק באחד הגורמים החשובים שמונעים הצלחה בחיים: העדר גמישות ומגבלות המנטליות
סיפור 1 : גדעון, בני הקטן חגג אתמול בגן יום הולדת שלוש. לפני כשבוע הוא ביקש פלסטר חדש לזה שכיסה פצע בגודל 2 מ”מ באצבע שלו (אגב, פצע שהגליד…). אז על מה הסיפור?
כשהוא עם הפלסטר גדעון המקסים החזיק את ידו כפופה כל הזמן (בתמונה מימין), נמנע מלעשות בה שימוש, מוגבל לגמרי, כאילו אין לו יד חלילה וחס.החלטתי על ניסוי קטן, הורדתי לגדעון את הפלסטר, הסחתי את דעתו לטובת קישוט על דלת (לכבוד יום הולדתו) שצריך לעשות עם שתי ידיים והוא החל לפעול במרץ, שכח מהפלסטר ומכל המיגבלות שהיו עד לפני דקה!


סיפור 2:

בחיפושיי אחר זוגיות לפני כעשור, הבחנתי בעיתון בביקורת על ספר שיצא ושמו: “למצוא בעל אחרי גיל 35”. מאת רייצ’ל גרינוולד בוגרת HBS –

HARVARD BUSINESS SCHOOL

בספר היא מציגה תוכנית פעולה מסודרת למציאת זוגיות. לא נבהלתי מהכותרת, הארוורד סיקרן… רכשתי את הספר ויישמתי בגמישות רבה את ההמלצות המעולות ובין השאר:1. שיניתי את הלבוש שלי.

2. את ההתנהלות שלי ביומיום.

3. את מה שכתבתי באתרי היכרויות על עצמי ועל מי שאני מחפש.

4. דאגתי שאדם קרוב ישאל אותי מדי יום חמישי ב-20:00 מה עשיתי באותו שבוע למען המטרה? התוצאות היו בהתאם: היכרתי דרך אחד האתרים בת זוג, הקמנו משפחה והבאנו לעולם את יואב, נגה וגדעון הנפלאים. בזמן האחרון פנו אלי שלושה אנשים מקסימים מגילאים שונים: 17, 40 ו-58

המשותף לכולם: מחפשים קשר רומנטי, מחפשים, מאוד רוצים זוגיות ובכל זאת לא מוצאים. סיפור מוכר לי…הייתי שם לפני עשור כשרציתי להקים משפחה וגם בשנה האחרונה מאז הפרידה מבת הזוג. מתסכל ולא קל.


אז מה המשותף לסיפור ה-1 וה-2? אימי היקרה חינכה אותי שוב ושוב על גמישות בהשראת המשפט הנפלא של דארוין:

“It Is Not the Strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable”בעיני מילת המפתח במשפט העוצמתי הזה היא:

Adaptable, Adaptable, Adaptable

כל הסיפור הוא על גמישות!!! גמישות מחשבתית. התפקיד שלי כ”מלטש יהלומים” הוא לתת דוגמא לילדיי ולאנשים שאני מנסה לעזור להם להצליח. לרוב המיגבלה האמיתית שלנו היא בראש שלנו! “אם יש לי פלסטר כל היד שלי מוגבלת (גדעון) “…”אם אני בן 50 כבר לא ניתן למצוא עבודה”, “אני בת 58 וקשה למצוא אהבה”, “יש לי ממוצע בגרות נמוך לכן לא אוכל להיות רופא” ועוד ועוד…
גמישות היא מילת מפתח בחיים ובעיקר ב-2018! לעשות דברים אחרת! לשבור את הפרדיגמה (קו המחשבה) המגביל שמוליך אותנו לאותה תוצאה…אלברט איינשטיין אמר את המשפט שמתחבר אל משפטו של דארוין ומעצים את משמעותו:

“אי שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות”

ובחיבור והיקש לוגי שלי (תרגישו חופשי לפסול  בין שני הגדולים האלה: “גמישות היא שפיות והישרדות”.


עוד שבועיים ימלאו שנה לפוסטים של “שישי לנפש”, בין מקבלי הפוסטים אנשים מדהימים ומקסימים מגיל 12 ועד גיל 94! כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להפיק ערך בעזרת גמישות מחשבתית בדרך לתוצאות טובות יותר בחיים שלנו, אם זה בבריאות, בלימודים, בעבודה ולגבי מערכות יחסים. אז קדימה, גמישות, גמישות, גמישות ו..פעולה!


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.