גמישות מחשבתית, אחד מסודות ההצלחה – שבוע 97

פורסם על ידי: יובל עילם 

מה משותף למבצע שנערך כעת בצפון, להצלחה בעסקים ובעצם בכל תחום?

גמישות מחשבתית וכפי שאלברט איינשטיין אמר: “אי שפיות היא לבצע אותה פעולה שוב ושוב במטרה להגיע לתוצאה אחרת”.

שני סיפורים, דברים שאפשר ללמוד ממבוגרים ומצעירים.


סיפור 1  להתמודד עם הפחד.

לפני כשבוע הלכתי עם בני יואב לקבל חיסון. הוא חשש ולכן הלכתי איתו ותמכתי בו בכדי להקל.

נכנסנו וקיבלה את פנינו האחות, אישה נחמדה, צעירה אך קצת קשוחה בשם בדוי יעל.היא הסבירה ליואב על התהליך אך הוא חשש מאוד וסירב.

יצאנו, דיברנו ויואב החליט לנסות שוב. היא הסבירה וגילתה יחד עם הנימוס גם תקיפות וקשיחות.

לא לחצתי. אני מתמצת אך כל התהליך לקח חצי שעה. יצאנו ושוב חזרנו אל יעל והתהליך חזר על עצמו שוב ושוב. התעייפתי כבר…ספויילר – שכחתי את הדברים שאני עצמי מעביר בהרצאות…הכל או לא כלום! עברה שעה. האופציה שעמדה היא לבצע את הזריקה כעת או ללכת במהלך חופשת החנוכה.

יואב החליט שעושים את זה נכנסנו הוא שוב התיישב על ברכיי, כבר חשבתי שזה יעבוד אבל שוב הורגש לחץ מכיוונה של יעל. לחץ מתון ולגיטימי.יעל דרשה ציות מלא ורק אם יהיה רפוי עם גב כפוף טיפה, עם פניו לכיוון השני – כלומר הכל יבוצע רק בהתאם לתנאים שלה שלפיהם יואב לא הסכים להתיישר.

או שהכל יהיה לפי תנאיה או שלא יהיה חיסון. גמישות ודרך אחרת. ואז יואב יישם את מה שאבא שלו תמיד מרצה עליו (אך לא כ”כ יישם באירוע הזה). יואב אמר: “אבא, אולי נלך לאחות השניה?”

הופתעתי אך זרמתי. בשולחן הסמוך הייתה אחות נוספת, מבוגרת ונחמדה בשם רחל. רחל החליטה לשחק עם יואב משחק תפקידים ובלי להתמהמה לקחה את הכתף של יואב, אספה את השריר והכל נגמר במהרה.

יואב היה מרוצה וגאה על כך שהתגבר על הפחד. הכל נמשך שתי דקות. אני הייתי גאה בו על כך שחיפש ומצא דרך אחרת כלומר אחות אחרת ושם מצא את הפתרון.


סיפור 2 אחת לשבוע אני נעזר בבייביסיטר (שמרטפית, בכדי שאבשלום קור שמקבל את הטור לא יכעס עליי :).לפני כשבועיים השמרטפית הקבועה לא יכלה להגיע ומצאתי אחרת.

כמה שעות לפני שהיא הגיעה הראיתי לנגה ביתי בת ה-5 את תמונתה. נגה אמרה שהיא איננה מרוצה משום שהיא מבוגרת (58).היא הגיעה אלינו ותוך שנייה נתנה כיפים לשלושת הילדים וכבשה את ליבם.

חזרתי אחרי שלוש וראיתי את ילדיי מוקסמים ומועסקים על ידה בציורים מדהימים. הם כלל לא התייחסו להגעתי…:)למחרת בבוקר הם אמרו לי: “אבא היה לנו מאוד כיף עם טלי, תזמין אותה גם בשבוע הבא?”

חייכתי לעצמי.


מה שמחבר בין שני הסיפורים הוא גם המשמעות והיכולות שצוברים עם הגיל ועם השנים.

אין תחליף לניסיון והזכות שלא לומר החובה שלנו כחברה היא להבין, להוקיר ולהעזר במבוגרים ובמנוסים לטובת כולנו!רובנו מכירים את המשפט של איינשטיין: “אי שפיות היא לבצע אותה פעולה שוב ושוב במטרה להגיע לתוצאה אחרת”.אבל הסיפור כמו בכל דבר הוא היישום הנה אני עצמי שכחתי לפעול כך ובני היקר והמדהים הזכיר לי את זה.יואב העיר אותי, אז איפה אתם צריכים להתעורר? כפי שהודה הפילוסוף הגדול עמנואל קאנט לחברו דיוויד יום: “תודה שהערת אותי מהשינה הדוגמטית שלי”

(דּוֹגְמָה (מיוונית δόγμα – דעה) היא אמונה או דוקטרינה או עיקרון המוחזקים על ידי ארגון דתי או אחר).המלצה לשבת ובכלל: “גמישות מחשבתית” – ליישם!!!



מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.