המונדיאל, מסי, רונלדו ואנחנו. 305


בקרוב אני מציין שש שנים של הטור. רבים שאלו אולי: "יובל מתי אתה מוציא ספר של מיטב הטורים?"
אז אשמח אם תענו על משוב קצרצר בן חצי דקה לגבי הטור והוצאת ספר. בכדי לענות יש ללחוץ על המשוב. תודה מראש 🙏
https://forms.gle/S3mRf1dXZvFaLasu7


סיפור 1️⃣: רונלדו הצולל ומודעות עצמית היא תכונה שכנראה רבים מאיתנו סבורים שיש להם אבל אין לאחרים...קבלו דוגמא מהמונדיאל. חלק בלתי נפרד מהמשחקים זה האולפן עם הפרשנים.
והנה יושב לו באחד האולפנים שחקן פעיל בליגת העל (נוותר על שמו) שמפרשן את המשחקים ובהפסקה של אחד מהם הוא ביקר את רונלדו שבמהלך המשחק "צלל" ברחבה, כלומר התחזה כאילו הוכשל במטרה לסחוט מהשופט שישרוק לפנדל.
הקשבתי ולא האמנתי. הפרשן הזה הוא מגדולי המתחזים בליגת העל שלנו! כל שופט יודע להיזהר ממנו משום שהוא ידוע כאחד שאם מגן במרחק חצי מטר ממנו, הוא נופל ומתפתל מ"כאבים" כאילו אריק זאבי עשה לו איפון אכזרי.
זה הזכיר לי את סיפור אוריה החיתי, דוד המלך ובת שבע. נתן הנביא מאמת את דוד המלך ו"שם לו מראה מול פניו". (ספר שמואל ב', פרקים י"א וי"ב).
בתמצית: דוד חושק בבת שבע היפה, בכדי שיוכל לממש את תשוקתו הוא שולח את אוריה החיתי לחזית שדה הקרב והוא נהרג.
נתן הנביא מספר לדוד את הסיפור על אדם ושמו עני (רש) שלו היתה כבשה אחת ואז מגיע איש עשיר שגוזל את כבשתו היחידה של העני ושואל את דוד מה דעתו?

דוד עונה: בֶן-מָוֶת הָאִישׁ.ז וַיֹּאמֶר נָתָן אֶל-דָּוִד, אַתָּה הָאִישׁ;


כל אחד מאיתנו זקוק לנתן הנביא כזה בכדי לגשר על הפער שבין מה שאנו חושבים על עצמנו לבין מי שאנחנו באמת!
סיפור 2️⃣: איך רונלדו כמעט הפסיד.דקה עשירית במשחק של פורטוגל מול גאנה.רונלדו מקבל הזדמנות פז לעלות ליתרון אבל הכדור שהוא מקבל בורח לו וכך גם ההזדמנות לשער.
למה הכדור ברח לו? הפרשנים לא ראו את זה אבל אני ראיתי מה הסיח את תשומת ליבו של רונלדו?
אבל כאן אני רוצה לספר על חוק ה-1%. מה הוא אומר? אם אתה רוצה לנצח עליך לשים לב לפרטים הקטנים. כל אחד ולו הקטן ביותר יכול להיות דומיננטי. זה אומר אלפי פריטים! כל פרט קובע ומשפיע ויכול להיות יתרון או חיסרון!
אז מה קרה לרונלדו? סרט הקפטן שלו לא היה מוצמד כמו שצריך לזרועו הוא התעסק איתו בדיוק כשהגיע אליו הכדור. בגלל שהוא לא היה ממוקד לגמרי בקבלת הכדור אלא בסרט הקפטן שכנראה לא הוצמד לו טוב לזרוע, הכדור טיפה ברח לו והוא החמיץ הזדמנות.
לשמחתו ולמזלו של רונלדו אח"כ הובקעו שני שערים ופורטגל ניצחה.
"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים" וכל פרט קובע!!!


סיפור 3️⃣: על מנהיגות

מסי הגיע למונדיאל עם ארגנטינה ועם משקל אדיר על כתפיו, התואר היחיד שחסר לו שמפריד אותו ממרדונה הוא תואר אלוף עולם. והנה במשחק הראשון והחשוב ארגנטינה מפסידה ל...נבחרת ערב הסעודית
לחץ מטורף וכאן אנחנו נמדדים! בהתמודדות שלנו עם לחץ.
מסי אוסף את חבריו רגע לפני המשחק בחדר ההלבשה ומרביץ בהם נאום והנבחרת יוצאת למשחק הקשה עם מקסיקו ומנצחת 0:2 כשמסי מבקיע את השער הראשון.
ארגנטינה ומסי התמודדו בדרך מרשימה עם הלחץ המטורף וניצחו את המשחק השני ועלו לשמינית הגמר.
"תהילתינו איננה נמדדת ביכולתינו לא ליפול כי אם ביכולתינו לקום לאחר הנפילה!"

מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷

יובל עילם


עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.