המטכליסטים הבוגרים והצעירים 319

המדינה נקרעת ואני רוצה לעצור שנייה ולספר לכם על שני בוגרים נפלאים שלי כמשל למה שקורה


סיפור 1️⃣: יהלומים ואחים.זו השנה השביעית של הטור. לאורך השנים אני מספר לעיתים קרובות על היהלומים שלי, כלומר על החניכים.למעלה מ-10,000 בוגרים, וביניהם המוני קצינים וקצינות שמשרתים בכל היחידות, ובעיקר ביחידות קרביות וביחידות מובחרות.
חלק מהם קצינים בכירים בדרגת תת אלוף, קרוב ל-200 טייסים וטייסות, ועוד רבים וטובים וטובות כחובלים, לוחמים, תפקידי מודיעין ובשלל תפקידים.כל אחד וכל אחת תורמים את חלקם.
תקופה זו היא קורעת לב.אחים לנשק ורעים נקרעים בגלל המאבק הקשה, זה עצוב וקשה.לדעתי בכל אירוע, בין אם זה משפחה, כיתה בבית ספר וקל וחומר מדינה - מי שעומד בראש הוא האיש שנוהג ברכב והוא האחראי לטוב ולרע על כל מה שקורה.


סיפור 2️⃣: בוגר כותב על בוגר?אתמול נעצר במסגרת המחאה סגן אלוף מסיירת מטכ"ל רון שרף. רון בוגר השנה ה-4 שלי.
רשף לוי הסטנדאפיסט והכותב המוכשר, גם הוא בוגר שלי, כתב אתמול בפייסבוק את הדברים האלה:
"פגשתי אותו בפעם הראשונה בכיתה ג'.אני הייתי ילד ממשפחה מרובת ילדים ענייה, מה שהיום היו קוראים ישראל השנייה.הוא חזר משלוש שנים בקניה. אבא שלו היה מהנדס מיזוג אוויר והם חסכו שם כסף בדיוק לקנות בית דו משפחתי בכפר סבא. אנשים חרוצים מחיפה.
מהיום הראשון הפכנו להיות החברים הכי טובים, היינו בלתי נפרדים.מאז שהיינו קטנים רון העריץ את רמבו ואת מאיר הר ציון וכל השיט הזה של סיירות.אני הייתי ילד שלא קשור לספורט, אבל היה לי אבא חולה אלצהיימר, אז רציתי לברוח מהבית.
כשהוא הציע לי לבוא איתו להתאמן אצל יובל עילם לקראת הצבא על החוף בהרצליה, אמרתי כן.
נסענו לאימונים ביחד. היינו יוצאים ומדברים על בחורות ועל הטיול אחרי צבא.אני יודע שזה נשמע כמו הספד ורון לא מת, אבל יכול להיות שמשהו מהמדינה שלנו מת בהדרגה מול העיניים של כולנו, וזה הופך כל מה שיוצא לנו דומה להספד.
בילדות היינו קוראים לו איש החוק. כי הוא סירב לעבור על החוק.כשאנחנו היינו מתפלחים להופעות של פורטיס בלי לשלם, או גונבים רכבים של ההורים, או נוסעים בלי קסדות על אופנועים (אגיד להגנתי ובפני הילדים שלי שאולי קוראים, שאלו היו ימים אחרים, אני עבדתי בירקות ולא היה לי שקל על התחת), רון היה הולך רק לפי החוק.
אני זוכר שהוא חזר מסיירת מטכ"ל אחרי המבצע לשחרור נחשון וקסמן ז"ל.מול אש של חמאסניקים הם פרצו פנימה, הוא בראש צוות אחד, ובראש של הצוות השני רץ ניר פורז. ניר מת ורון חזר חי. ההגרלה הישראלית הנוראית.
כשהוא דיבר זה היה אותו רון של כיתה ג', אבל את האמת מאותו יום, בעיניי הוא היה בן אדם אחר.הוא השאיר שם בקרב חתיכה ממנו, שהדרך היחידה להגדיר אותה זאת החתיכה של הילדות שיש לכל אחד בנשמה.חתיכה שמאבדים אותה אחרי שנכנסים לבית מול אש של מחבלים ורואים את חבר שלך מת על הרצפה.
החברות שלנו נמשכה עשרות שנים.הוא היה במטכ"ל ואני במגלן.הוא עשה קריירה צבאית מפוארת, אני התחלתי לעשות סטנד אפ בקאמל קומדי קלאב לקראת סוף השירות שלי.הוא תמיד המשיך להיות איש החוק, עבר להייטק, שילם מיסים.
אני התחלתי להעביר גיבושים למגלן והוא התחיל להעביר את הגיבושים לסיירת מטכ"ל.מבטיח לכם דבר אחד – איש החוק לא עשה פרוטקציות לאף אחד. הוא העביר אתיופים, אנשי שכונות ודתיים – כל מי שרץ כמו חמור לא מוותר, מקבל את הזכות הנדירה למות למען המדינה או לאבד חתיכה מהנשמה שלו בקרב סודי בסוריה. ומקבל את ההזדמנות שלו לעבור בעבודה קשה מישראל השנייה לישראל הראשונה.
אני לא חושב שיש קרע בעם שלנו. אני חושב שיש קרע בין הפוליטיקאים שלנו ובין העם. אני יודע שיש פוליטיקאים שהתחילו לקלל טייסים ומילואימניקים של גולני שלא מוכנים לחיות בדיקטטורה. אנשים שקללתם היא אומנותם.
אנשים שהם ישראל הראשונה בעצמם – חברי כנסת, שרים, סופרים, מנחי טלוויזיה בערוץ 14 או בערוץ 13.אתה לא יכול להמשיך להיות ישראל השנייה אחרי שאתה מצליח – זה נכון גם לגביהם.
אני אומר לכם שאת רון שרף אתם לא תשברו.כשהיינו בני 21 המדינה ארגנה לו פאקינג סדרת שבי בסיירת מטכ"ל. יש סיכוי שהמעצר שלו הוא פחות קשוח. אני מקווה שמישהו ייתן לראש הממשלה לקרוא את זה - תפסיק את הטירוף הזה מר נתניהו.תחזור להיות נתניהו האח של יוני, שים את נתניהו האבא של יאיר בצד.תחזור להיות ביבי שנמנע ממלחמות מיותרות ושומר על בית המשפט ועל הכלכלה.
החוקים ההונגרים והפולנים האלה לא יעברו כאן, כי מולם עומדים אנשים כמו רון שרף, הילד שמכיתה ג' חלם להיות בסיירת מטכ"ל, גם בגללך.אתה מכיר אותם, אתה היית פעם אחד מהם, ואתה יודע שהם לא יפסיקו.כי המדינה הזאת היא האהבה הגדולה שלהם, והם לא יפסיקו להילחם עליה לעולם.".


סיפור 3️⃣: סגן אלוף ע.יחד עם רון רשף במחזור 4 שלנו, התאמנו הרבה אנשים נפלאים. הם עשו שירות צבאי רציני מאוד.
הייתי יכול להקדיש להם הרבה טורים, יש ביניהם דמויות מובילות בחברה הישראלית: באקדמיה, בהייטק, ברפואה ובתחומים אחרים. מלח הארץ!
בחרתי להתמקד בחבר של רון למחזור 4: בחור בשם ע. (חסוי משום שהוא עדיין משרת בתפקיד מיוחד).בפסח 1990 הם סיימו את הגיבוש לסיירת מטכ"ל.אז היו מודיעים את התשובות שבוע אחרי הגיבוש. אבל אני התקשרתי לניר פורז, בוגר המחזור ה-3 שלי שהיה בסיירת מטכ"ל והוא "גישש" וסיפר לי שחמישה חניכים התקבלו: רון, ע, אוהד, שי ויונתן.
הזמנתי אותם אליי לשיחה תמימה על החוויות שלהם מהגיבוש, כשהם לא יודעים את מה שאני כבר יודע...בסוף השיחה בישרתי להם את הבשורה והם היו בהלם ובאלם.
מי שהביע את השמחה במיוחד היה ע., הוא היה טיפוס מיוחד.הגיע לאימונים על ג'יפ פתוח, מאחור התנופף דגל ענק של ישראל ועל הצוואר שלו שרשרת זהב מכובדת.לא בדיוק החומר ממנו קורצו לוחמי סיירת מטכ"ל...
רון וע. היו באותו צוות.במהלך המסלול לאחר מסע מפרך של 120 ק"מ, הצוות שמעליהם הגיע לעזור להם בתום המסע. כך מצא את עצמו ע. שלנו נישא על כתפיו של ניר פורז בדרך למקלחת, שם סייע לו ניר להתקלח ואז לקח אותו שוב לשק השינה שלו.
ע. סיים מסלול ואז אחרי כמה חודשים יצא לקורס קצינים עם חברו הטוב נפתלי (כן, בנט).האלוף טל רוסו רצה אותם ביחידת מגלן והם שירתו שם ועשו חייל.
לאחר השחרור החל ע. ללמוד משפטים באוניברסיטת רייכמן ובה בעת החל לעשות מסלול התקדמות מרשים במילואים לתפקידים מיוחדים ולדרגת הסגן אלוף.
בשנת 1996 פנו אליי כמה אנשים מתנועת "דור שלם דורש שלום" שקמה בעקבות רצח יצחק רבין ז"ל.הם ביקשו שאייעץ להם לגבי הקמת מסגרת הכנה לצה"ל של נוער בשכונת התקווה.הגעתי בשמחה לסייע בפגישה בבית דני בשכונת התקווה, ואחרי הפגישה הם ביקשו שאני אקים שם קבוצה.
מאחר והייתי כל כולי עסוק עם הקבוצות שלי בהרצליה אמרתי להם שלא אוכל אבל אנסה למצוא אדם ראוי. כך פניתי לע.ידעתי שמדובר באיש יוצא דופן ובעל השראה ודוגמה אישית.הוא אמר לי שאומנם בדעותיו הוא איש ימין, אבל המטרה נשמעת קדושה וכך הוא נרתם למלאכה. וכשהוא נרתם אין שני לו!הוא הקים קבוצה ואז לאורך עשור הוא הקים מאות קבוצות ואימפריה בשם 'אחרי', תנועת נוער שכוללת היום אלפים רבים של בני נוער.
רון וע. שניהם אנשים מדהימים שסיכנו את חייהם למען המדינה, שחייבת לשניהם ה-מ-ו-ן.
הם רק דוגמאות למצב הנוכחי, שבו אנשים נפלאים ניצבים לכאורה משני הצדדים כשבעצם הם רעים ואחים וכולם אוהבים את המדינה, ולו היו מתכנסים היו מסכימים מהר מאוד על דרך אחת מוסכמת. הכל בידיים של רוה"מ!


סיפור 4️⃣: מה הצעירים חושבים?איך משפיעים האירועים במדינה על המוטיבציה של היהלומים הצעירים?בדקתי את זה אתמול, בקרב אלה שעדיין לומדים בתיכון.
שאלתי אותם האם ואיך משפיעים האירועים והמצב במדינה:
10% דיווחו שהאירועים מעלים את המוטיבציה שלהם להתגייס לקרבי.
83% ענו שהאירועים לא משנים את המוטיבציה שלהם להתגייס לקרבי.
7% ענו שהאירועים מורידים להם את המוטיבציה שלהם להתגייס לקרבי.
בדקתי גם בקרב היהלומים שמתגייסים בעוד שבועיים לקרבי:
21% דיווחו שהאירועים מעלים את המוטיבציה שלהם להתגייס לקרבי.
75% ענו שהאירועים לא משנים את המוטיבציה שלהם להתגייס לקרבי.
4% ענו שהאירועים מורידים להם את המוטיבציה שלהם להתגייס לקרבי.--------נחזיק להם אצבעות ולכולנו שהשכל יגבר על היצרים 🙏
מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם
עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.