המלך הוא עירום 322

הטור מוקדש הפעם ל"מלכים" שבינינו.
סיפור 1️⃣: בגדי המלך החדשים.הסיפור מספר על שני נוכלים המגיעים לעיר הבירה של מלך שמבזבז כסף וזמן רב על בגדים וכל זאת על חשבון ענייני המדינה.
כשהם מתחזים לאורגים, הם מציעים למלך שיספקו לו בגדים מפוארים מיוחדים, כאלו שאינם נראים לאנשים טיפשים או לחסרי יכולת. המלך שוכר אותם, והם מקימים נולים ומתחילים "לעבוד".
רצף של פקידים, ואז המלך בעצמו מבקרים אותם כדי לבדוק את התקדמותם. כל אחד מהמבקרים רואה שהנולים ריקים אך מעמיד פנים שהוא אכן רואה את החוטים כדי להימנע מלהיחשב טיפש.
לבסוף, האורגים מדווחים כי חליפת המלך הסתיימה. הם עושים תנועות כאילו שהם מלבישים את המלך והוא, שאינו חש בבגדים אך בטוח כי כל השאר רואים אותם יוצא לדרך בתהלוכה לפני כל העיר.תושבי העיר מרגישים לא בנוח עם העמדת הפנים אך לא רוצים להיראות חסרי יכולת או טיפשים, עד שילד אחד מתפרץ וצועק שהמלך לא לובש כלום.אז מבינים כל האנשים כי המלך והממלכה כולה הולכה שולל על ידי שני הנוכלים.
רבים מאיתנו לעיתים לא רואים או עוצמים עיניים או מוקפים בנאמנים שמסתירים מאיתנו את האמת ואת המציאות. רק אם נבין ונדע שיש בעיה נוכל לשפר.


סיפור 2️⃣: דע את עצמך.בני הבכור יואב עבר לפני שבוע ראיון קבלה לחטיבת ביניים בהרצליה עם מנהלת בית הספר.המנהלת המקסימה שאלה אותו מה החוזקות ומה החולשות שלו, והיא הסבירה לו שמודעות עצמית זה דבר מאוד חשוב. היה מרתק והיא התרשמה ממנו מאוד לטובה.אני ישבתי בשקט כמעט כל הזמן והקשבתי.
כל אדם ובעיקר מנהיג נבחן במודעות העצמית שלו.איפה הבעיה הכי גדולה? כשאתה מוקף ב"ייסמנים" שמסתירים ממך את האמת, שאומרים לך שהכל נפלא ושאתה מלך, כשהאמת היא הפוכה אתה צועד הישר לבורות ולתהום ודי לחכימא ברמיזא...


סיפור 3️⃣: למצוא זוגיות.בחיפושיי אחר זוגיות לפני יותר מעשור, הבחנתי בעיתון בביקורת על ספר שיצא ושמו: "למצוא בעל אחרי גיל 35". מאת רייצ'ל גרינוולד בוגרת "HARVARD BUSINESS SCHOOL". בספר היא מציגה תוכנית פעולה מסודרת למציאת זוגיות.
רבים רוצים להכיר אך מעטים מהם מוכנים לעשות תהליך, דרך או שינויים.
לא נבהלתי מכותרת הספר, הארוורד סיקרן אותי...רכשתי את הספר ויישמתי בגמישות רבה את ההמלצות המעולות ובין השאר:
1. שיניתי את ההתנהלות שלי ביום יום.2. שיניתי את מה שכתבתי באתרי היכרויות על עצמי ועל מי שאני מחפש.3. דאגתי שאדם קרוב (רועי) ישאל אותי מדי יום חמישי ב-20:00 מה עשיתי באותו שבוע למען המטרה.4. אבל העצה הכי טובה שקיבלתי מהספר היא לשאול שלוש נשים ושני גברים, כולם חברים - מה דעתם האמיתית על ההופעה החיצונית שלי ובעיקר הלבוש.
ביקשתי לשמוע את האמת וקיבלתי אותה! בום בפנים שעד אז כולם הסתירו ממני!כולם אמרו לי שבין 1-10 הם נותנים לי בין 3-4.
אמרתי תודה רבה, השקעתי זמן וכסף ושיפרתי דרמטית את הופעתי. כל אלה הביאו לשינוי אדיר.
התוצאות היו בהתאם: היכרתי דרך אחד האתרים בת זוג, הקמנו משפחה והבאנו לעולם את יואב, נגה וגדעון הנפלאים.
בשבוע האחרון פנו אליי שלושה אנשים מקסימים מגילאים שונים שמחפשים קשר רומנטי ולא מוצאים.
אז מה המשותף לשלושת הסיפורים?אימי היקרה חינכה אותי שוב ושוב על גמישות בהשראת המשפט הנפלא של דרווין:"It Is not the strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable".
התאמה כלומר גמישות!!! גמישות מחשבתית.
משפטים שאנו אומרים לעצמנו: "אם אני בן _ _ כבר לא ניתן למצוא עבודה", "אני בת _ _ וקשה למצוא אהבה", "יש לי ממוצע בגרות נמוך לכן לא אוכל להיות רופא" ועוד ועוד...
עלינו לשבור את הפרדיגמה (קו המחשבה) המגביל שמוליך אותנו לאותה תוצאה...
אלברט איינשטיין אמר את המשפט שמתחבר אל משפטו של דרווין ומעצים את משמעותו: "אי שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות".
ובחיבור והיקש לוגי שלי (תרגישו חופשי לפסול :) בין שני הגדולים האלה: "גמישות היא שפיות והישרדות".
מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם
עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.