המסיכה, הסרטן ותחנת הדלק – שבוע 172

פורסם על ידי: יובל עילם 

סיפור 1️⃣: מסיכה במקום קסדה.
שלשום הבן שלי ישב איתי ברכב וראינו יחד מחזה אבסורדי. אדם מבוגר רוכב על האופניים שלו עם מסיכה על פניו ו…ללא קסדה. “אבא למה הוא שם מסיכה ולא שם קסדה?” שאל בני.


הבוגרים הרופאים שלי מספרים לי סיפורים קשים על רוכבים שנפגעו קשה בראשם רק משום שלא חבשו קסדה. העיקר ששמים מסיכה… אבל קסדה זה עוד “כסף קטן”.


הסיפור האמיתי צריך להיות על מוות קבוע של עשרות אלפי ישראלים בשנה ממחלות פחות “רייטינגיות” מהקורונה. אני מתכוון למחלות כלי דם ולב, סרטן, סוכרת ועוד. מחלות לא מרגשות כמו הקורונה.


אני מנסה לטעון לאורך שנים שבטיחות היא הרבה יותר רחבה מבטיחות בדרכים או דברים שרובנו מתייחסים אליהם כבטיחות. הילדים חוזרים לבית ספר וללמוד על הצהרת כורש וכדומה ולא ללמוד על בטיחות! “למה?”.


סיפור 2️⃣: על מחוללי ומונעי סרטן ומחלות כלי דם, לב ואחרות.
לאחרונה מתפרסמות ידיעות על אפשרות מציאת חיסון לקורונה. בואו ואספר לכם על “מציאת חיסון” למחלות הרבה יותר קטלניות:
אני מתכוון למחלות כלי דם ולב, סרטן, סוכרת ועוד. מחלות לא מרגשות… כמו הקורונה.


ישנם מחקרים רציניים שמראים על כך שמוצרי חלב ובשר קשורים לתחלואה ולמחלות קשות. אני אישית נמנע מהם לחלוטין וגם מדגים ומביצים. המזון שלי צמח וגדל ללא הורים…


אז במקום מחוללי מחלות בואו נדבר על “החיסון הזה” שמונע מחלות ותורם לבריאות. אגב, הרמטכ”ל שלנו, אביב כוכבי, כבר יודע את זה ומקפיד. גם כמה חיות סופר חזקות בטבע כמו פיל, קרנף וגורילה.


הנה קצת על החיסון הזה: הוא בצבע אדום עז שלו ויש בו חגיגה של פיגמנטים אדומים יחודיים ופיגמנטים כתומים: בטא קרוטן, התורם למניעת סרטן ומשמש כמקור עיקרי לויטמין A, החיוני לראייה, לשמירה על תפקוד המערכת החיסונית, לשמירה על בריאות העור ולגדילה תקינה. אלפא קרוטן, התורם להפחתת הסיכון לסרטן, בטא קריפטוקסנטין, התורם להפחתת הסיכון למחלת לב ולסרטן, ולוטאין, התורם לשמירה על ראייה תקינה. שמו אגב פלפל אדום.


לירקות המכילים “תזמורת” גדולה של קרוטנואידים, כמו הפלפל האדום, יש כפי הנראה, יכולת הגנה גבוהה בפני מחלות.


מבחינת תכולת ויטמינים ומינרלים, הפלפל האדום הוא פצצת ויטמין C.
מבין כל הירקות והפירות, הפלפל האדום הוא המקור הטוב, הזמין ביותר לויטמין הזה. ויטמין C הוא נוגד חימצון יעיל התורם למניעת מחלות לב, שבץ מוחי, סרטן וכנראה גם קטארקט וסיבוכי סוכרת. הפלפל האדום עשיר גם בויטמין B6 ובויטמין E.


אבל אף חברת תרופות לא רשמה עליו פטנט, כנסו לחנויות אורגניות (לגוף שלך מגיע מוצר נקי נטול ריסוס מסוכן) וריכשו אותו ואת “חבריו”. “זה עולה קצת יותר” אתם אומרים? אז כנסו לסיפור הבא.


סיפור 3️⃣: תחנת הדלק.
לפני 11 שנים ביקשתי מקרן ומעמית, שני חניכים בולטים שלי, לעשות בדיקה. “תלכו לתחנת דלק ותשאלו אנשים את השאלות שאני אגיד לכם. אחר כך כנסו לסופרמרקט הקרוב ותשאלו אנשים את אותן שאלות:


למה אתם מתדלקים בדלק הזה?
למה לא תכניסו דלק זול יותר למנוע?
למה אינכם מכניסים זפת למנוע?
בתחנת הדלק התשובות היו לעניין! “אנחנו שמים את הדלק הזה משום שאלה הוראות היצרן, אנחנו לא מתפשרים על איכות, מי שמשלם בזול אחר כך משלם ביוקר”.


בסופרמרקט שם אנחנו צורכים את ה”דלק” לגוף שלנו התשובות היו שונות לגמרי. אף אחת לא ציינה את צמד המילים: הוראות היצרן. שם דובר על מה שהבן אדם אוהב, המחיר הזול ועוד תשובות מפתיעות.


אז מה הן הוראות היצרן? שאלה מצויינת. מתוך מחקרים רבים עולה שדווקא מוצרים מן הצומח עדיפים לבריאות שלנו וגם שני מרכיבים שרבים סבורים שאותן ניתן לצרוך רק מן החי: חלבון וסידן – מתברר שעדיף וניתן בהחלט לצרוך מן הצומח.


השבוע חדלתי לקנות ביצים לילדיי. הראיתי להם מידע חשוב ועברנו לצרוך אותו מן הצומח. ואתם?


בישראל התרגשנו מאוד מכמות הנפטרים מהקורונה (קרוב ל-300) ולא מתרגשים מעשרות אלפים שמתים בטרם עת מתזונה לקויה בניגוד ל”הוראות היצרן”, חוסר פעילות גופנית, מתחים ואי פעולה על פי “הוראות היצרן”.


ומה אתם אוכלים עוד מעט בארוחת שישי? ובכלל ביומיום? האם אתם דואגים למנוע או רק לחיך?


🥦🧄🥑🥬🥒🌶🍎🍊🍇🥕🍌🍋


מי שרוצה להצטרף אליי להרצאה מיוחדת שאני אקיים ביום ראשון בשעה 21:00 מוזמן להצטרף לקבוצה הזו:


https://chat.whatsapp.com/LKIsfGzrUGi6sdgRM437CP


“יהי מזונותיך – תרופותיך”
היפוקרטס.




מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.