המקצוע הכי חשוב בעולם. 292

ביום ראשון אתחיל את השנה ה-37 של המרכז שלי.בטור הנוכחי אני אטען שהעיסוק שלי הוא משהו מופלא ומיוחד.אני גם אטען שחינוך גופני הוא מקצוע מופלא והחשוב מכל מקצועות הלימוד.


סיפור 1️⃣: תחושת מסוגלות, אמונה ונחישות.
מדי יום אני מקבל מכתבים מרגשים מאוד.אתמול קיבלתי אחד כזה:
"היי יובל היקר מפז.אתה ככל הנראה כבר יודע שהבן שלנו עבר את הגיבוש והתקבל למסלול של הסיירת.האמת היא שהוא רצה וחלם להגיע לשם מהתחלה והוא הגשים את זה.זה קרה בזכות הערכים שנתת לו, התקווה, הדבקות במטרה, כוח הרצון, היכולת לעבוד בצוות, האימונים המפרכים שעבר אצלך, הכושר שצבר אצלך במשך שלוש שנים והחינוך למצוינות שנשם אצלך במשך השנים.
אי אפשר למצוא את המילים להודות לך.צריך לכתוב על זה ספר על מה שאתה עושה עם הילדים (אמרת שאתה כותב כזה ואני ממתין בכיליון עיניים לקרוא אותו).אני מתרגש בשבילו מאוד מאוד ומלא בגאווה.מי יתן וישלים את המסלול בבריאות שלמה, בגאווה ובהצלחה.
תודה מקרב לב, לא נשכח לעולם את מה שנתת לו והוא ישא עימו לכל חייו את המתנה שנתת לו.
אלפי תודות לך יובל. תמשיך בדרכך.אייל".
מכתב כזה נותן את הכוח להמשיך קדימה.כשאתה בשטח ובכל מזג האויר, בחום, בקור ובגשם לאורך 37 שנים, מכתב כזה גורם לעצור לכמה שניות, לחייך מעט, ובעיקר להבין שוב את כוחו של החינוך ובפרט את כוחו של החינוך הגופני. של חינוך לערכים דרך העשייה הגופנית.בעצם: מה ניתן לעשות דרך חינוך גופני בשיטה שפיתחתי!


סיפור 2️⃣: מה הכי חשוב בחיים?בריאות הגוף: לפני מספר שבועות שאלתי את היהלומים: "מה הדבר הכי חשוב בחיים?".קיבלתי תשובות רבות כמו להתקבל למקצוע מסויים באקדמיה, להתקבל ליחידה מובחרת, להיות עשיר.אמרתי לכולם לא.הדבר הכי חשוב בחיים זה לנשום. נשמע מובן מאליו? ממש לא.ואם ארחיב יותר: להיות בריא.
בתקשורת מדווחים על אסונות שונים, תאונות דרכים ועוד.לאחרונה מדווחים הרבה על אסון מירון בו נספו 45 אנשים יקרים.
אבל מדי יום יש "אסון מירון" בישראל.מדי יום מתים בישראל יותר מ-45 אנשים ממחלות כלי דם, לב, סרטן, השמנה וסכרת שהיו יכולות להימנע לו היו זוכים לשיעורי חינוך גופני רציניים!כאלה שהולכים איתך לכל החיים.
דמיינו מקצוע מוגבר וחובה לכל התלמידים, שש שעות בשבוע, אבל אני מתכוון לשש שעות אמיתיות כלומר 360 דקות, שבהם עוסקים בפעילות גופנית, מפתחים תחושת מסוגלות, מתרגלים ומיישמים הלכה למעשה את הערכים:להיות בן אדם, בטיחות, מצוינות, מנהיגות, רעות ונתינה.
מלמדים לפתח את הביטחון העצמי שלהם, להציב מטרות, להתמודד עם אכזבות וכישלונות, לדבר מול קהל, ללמוד איך להזין את הגוף, איך הגוף עובד ואיך לשמור עליו והעיקר נשארים עם האהבה והיידע לכל החיים!
זה מה שמקבלים אצלנו היהלומים, ולשם כך הם מגיעים להרצליה מכל קצות הארץ ובין השאר מנהריה, מחיפה, מבאר שבע ומירושלים שלוש פעמים בשבוע.
בריאות הנפש: לפני מספר שנים טען הפסיכיאטר הנודע, פרופסור יורם יובל, שפעילות אירובית יעילה למניעת דיכאון יותר מהתרופה נגד דיכאון החזקה ביותר.באיזה מקצוע אפשר ללמד ולתרגל את זה? המקצוע החשוב ביותר צריך להיות חינוך גופני.
כשאני חושב על כל המחקרים האלה, אני יודע ומבין: מה ניתן לעשות דרך חינוך גופני!


סיפור 3️⃣: גלולת האושר.מה הכי חשוב לבריאות המוח?
אתמול בבוקר קפצתי לחנות ספרים בכדי לגלות מה חדש.גיליתי ספר חדש בשם "גלולת האושר" מאת הנדרס הנסן, רופא פסיכיאטר שבדי.
אם תרצו במשפט אחד אז הנסן חוזר על דברי הרמב"ם "נפש בריאה בגוף בריא".הנסן טוען בעזרת מחקרים מרתקים, שהמתנה הכי גדולה לבריאות המוח שלנו היא 30 דקות פעילות אירובית ביום.
כן, רבים מכם חשבו בהקשר של בריאות המוח על תשבצים, שחמט, סודוקו וכדומה, אבל הנסן מביא שורת מחקרים בכדי לתמוך בטענה האירובית שלו.
הנסן מוכיח בספר את הקשר בין בריאות המוח ותנועה - תנועה אירובית של 30 דקות: ריצה, הליכה, רכיבה על אופניים או שחיה, והמוח יגיד לכם תודה, גם הלב ובעצם כל הגוף.
קומו מהכסא ותזוזו. אל תשקעו תרתי משמע!במקומות שבהם מאריכים חיים בעולם יודעים את זה ומקפידים על זה, מה אתכם?----------ועד שיפנימו את זה במערכת החינוך, אנחנו נמשיך בתוכנית המיוחדת שלנו, שביום ראשון יוצאת בשעה טובה לשנתה ה-37. מרגש מאוד.ואני מחכה ליהלומים החדשים שהולכים לקבל ליטוש רציני לאורך קרוב ל-450 שעות לאורך השנה.
שיהיה לנו בהצלחה!


מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם
עורך הטור: אופיר בראף.עוזר טכני: עמית איזינגר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.