הצבת מטרות 🎯 להצלחה 😃 – שבוע 10

פורסם על ידי: יובל עילם 

הצבת מטרות 🎯 להצלחה 😃 לכולנו יש רצונות, חלומות. להתקבל למקום כלשהוא, להוריד במשקל, להצליח בלימודים, להוציא ספר, להיות בריאים, למצוא זוגיות או לשפר את מערכות היחסים וגם לעבור את חג הפסח בשלום… דרך מעולה שמסייעת בכך היא שיטת הצבת מטרות! אותה פיתח בנדורה ב-1960.

21.1.2016 שעה 10:00 אחרי שבועות קשים של חולי בבית (בידיעת הרופא) אימי דוחקת בי לבצע בדיקות דם ומצילה בכך את חיי!

אני ממהר לעשות (לא אומרים לא לאמא…) ובשעה 13:10 הרופא שלי מתקשר (אירוע חריג) ☎ ובקול דרמטי אומר לי: “יובל אתה באי ספיקת כליות, טוס למיון”

אני מנסה לקלוט. מקשיב, עונה לו שהבנתי. סוגר את הטלפון. הדופק ולחץ הדם עולים. אני במצב חירום. בראש שלי רצות מחשבות במהירות: לראשונה בחיי אני בסיטואציה כזו.

הצבת מטרות! המטרה שלי היא טיפול אופטימאלי שיציל אותי! מה אני עושה? קודם כל אני מעיף מחשבות שנכנסות על דיאליזות והשתלת כליה.

המטרה הקרובה והסופר חשובה: להחליט איפה אני מתאשפז? כמה שיחות והחלטתי: בלינסון. מודיע לבת זוגי (כעת לשעבר…) שיהיה בסדר, מזמין מונית, זורק לתיק קטן מברשת שיניים, כמה בגדים ויורד למונית שמחכה.

המטרה הבאה: ליידע את משפחתי, בדרך אני נסער אך מתחיל לעדכן משפחה קרובה לגבי המצב.

הגעתי במצב גרוע מאוד עם סכנת חיים. קריאטינין ברמה של 6.5 וסכנה להרעלת דם! אני בקרב על החיים שלי ומפעיל את כל הכלים שלי. שנתיים קודם פתחתי קב ווצאפ למען כל הבוגרים שלי שהם רופאים (קרוב ל-40). זה הזמן ליידע אותם שאני במצוקה וזקוק לסיוע. שלושה מאוד שעובדים בבלינסון הגיעו ואחד מהם ד”ר יואב רוזנטל המדהים התעלה והיה לצידי שבועיים שלמים וארוכים של אישפוז מורכב וטעון מאוד פיזי ונפשי.

כל האישפוז שלי כלל התנהלות וחשיבה לפי מודל הצבת מטרות:
1. הצבת המטרה הסופית כך שתהיה מאתגרת וריאלית.
2. הצבת מטרות קרובות.

כך התנהלתי תמיד במשימות חשובות וכך כעת.

המטרה הקרובה היתה להשתקם ולהתחזק בגוף (ירדתי עשרה ק”ג במשקל) ובנפש.

אחת הדרכים לחיזוק הנפש היתה בעזרת “חבר” שאימצתי – אדיר מילר והאילתורים שלו ביוטיוב שגרמו להרבה קולות צחוק מהחדר שלי ודרך אנשים קרובים שבאו ותמכו, אחי האוהב עופר והמורה המיתולוגי שלי ד”ר סיני הישראלי הנפלא!

בכל בוקר, בביקור רופאים חייכתי ושידרתי אנרגיות טובות. הם חייבים להבין שיש כאן לוחם ואדם אופטימי. אנחנו בעבודת צוות!

הבדיקות החודרניות והמאוד לא נעימות שעברתי הראו תוצאות גרועות ומפחידות לגבי העתיד אבל האמנתי!
אחרי שבוע ראשון שבו התאוששתי באופן ראשוני הגיע שלב ב – ניתוח במטרה להשתקם.
קרן האור הבולטת באותם שבועיים קשים היתה בדמותו של ד”ר דני קידר הנפלא שעודד, תמך וגם ניתח אותי.

המבחן הגדול למצבי היה שלושה ימים אחרי הניתוח, האמנתי בעצמי שלמרות הבדיקות והתחזיות הקודרות של הרופאים אני אצליח ואהיה בסדר וכך היה! היום אני בריא, מרגיש מעולה וחוזר לכושר טוב! השיטה של הצבת מטרות ליותה ומלוה אותי תמיד.

המודל הזה ליוה אותי בתחרויות ריצה, בהוצאת הספר שלי, בלימודים האקדמיים, בזוגיות, למעשה בכל תחום! לימדתי אותו את 8000 הבוגרים שלי לאורך 31 שנה בדרך שלהם להצלחה! שווה לאמץ בהתאם לשקף המצורף.




מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.