חיילים גיבורים אלמונים - שבוע 277

פורסם: מאי 20, 2022  |  על ידי: יובל עילם

השבוע אירחנו לשיחה עם היהלומים את א., בוגר מחזור 11 שלי משנת 1997.
א. בן 43, לוחם ומדריך ביחידת המסתערבים של משמר הגבול.
בחרתי להקדיש את הטור לכבוד החיילים האלמונים שלנו. הזכרנו בשיחה את:
פסקל אברהמי ז”ל, לוחם הימ”מ שנפל בשנת 2011 כשהוא בן 49 אבא לשלושה ילדים.
מחמוד ח’יר אל דין ז”ל, לוחם המ”מ (מבצעים מיוחדים) שנפל לפני פחות מארבע שנים, בן 41 במותו אבא לשני ילדים.
ונעם רז ז”ל, לוחם הימ”מ. בן 47 במותו, אבא לששה ילדים שנפל לפני שבוע!
סיפור 1 : חיילים אלמונים.
חשבתי עליהם ועל כל האריות שמסכנים את חייהם למען כולנו, נזכרתי בשיר שכתב לפני 90 שנה (1932) יאיר, יאיר שטרן. המנון ארגון לח”י עם המילים הקשות לקריאה ולעיכול בשנת 2022:“חיילים אלמונים הננו בלי מדים וסביבנו אימה וצלמוות.
כולנו גויסנו לכל החיים,
משורה משחרר רק המות. בימים אדומים של פרעות ודמים, בלילות השחורים של יאוש. בערים, בכפרים את דיגלנו נרים ועליו, הגנה וכיבוש. לא גויסנו בשוט כהמון עבדים, כדי לשפוך בנכר את דמנו. רצוננו: להיות לעולם בני חורין, חלומנו: למות בעד ארצנו.” שמונים שנה אחרי, אתה מקשיב לשיר ולמילים וחושב על ההקרבה הלא נתפסת. הנה השיר העוצמתי עם המילים הקשות, הבאתי כאן למעלה את המילים העדינות:

אברהם שטרן אף הלחין את השיר. השיר הוצג לראשונה במסיבת הסיום של קורס הסגנים השני של האצ”ל. השיר היה להמנונה של תנועת האצ”ל עד שנת 1940, אז פרשה ממנו הלח”י והשיר היה להמנונה. בשיר באה לידי ביטוי נכונות ההקרבה הבלתי מתפשרת למען האומה.
כשרובנו מתלבטים מה לעשות עכשיו או בערב, או איזה בגד ללבוש בבוקר, מה לקרוא, או לצפות. אם לקחת את הילד/ים לבריכה או לשחק איתם בבית. כשאנחנו עסוקים בלהוריד קצת את הכרס או את הלחץ בחיים, יש בינינו כמה מאות אנשים שהדילמות האלה נדחקות מבחינתם הצידה. המשימה העליונה שמוטלת עליהם: לגרום לכך ולאפשר לנו להתעסק באותן שאלות.
רבים מהם כבר לא בני עשרים, חלקם חצה את גיל 40 ויש גם כאלה שמעבר לכך!
הילדים שלהם לא יודעים הרבה חוץ מזה שאבא שלהם (ולפעמים אמא) לא מגיעים לאירועים שחשובים לילדים, שלפעמים הם “מבריזים” ברגע האחרון למרות שהבטיחו שיגיעו.
לפני כשבוע תיכננתי לכתוב על איש יחיד ומיוחד ששמו יוחאי בן נון. חשבתי לכתוב על האיש האמיץ והנועז שייסד את שייטת 13 והפך למפקד חיל הים, אך לבסוף בחרתי לציין את יום הולדתו של ניר פורז ז”ל.
חשבתי לכתוב על יוחאי בן נון כנציג דור מקימי המדינה שנתנו מעל ומעבר וכהשראה לחוסן מנטלי ולעוצמה אדירה.
ליוחאי עוד נגיע בעתיד הקרוב.
סיפור 2️⃣: מחמוד ח’יר אל דין איש המ”מ (מבצעים מיוחדים).
כמעט לפני ארבע שנים אירע האירוע הקשה בחאן יונס, בו נפל סגן אלוף מ’ שהשבוע ביום ראשון נחשפו שמו: מחמוד ח’יר אל דין ותמונתו. מחמוד היה בן 41 במותו ואב לשני ילדים.
בדיוק באותו בוקר בו התפרסם הדבר הרציתי בפני מנהלת ונבחרת מחנכים ומחנכות של תיכון הראשונים בהרצליה על מנהיגות ועל החשיבות של שילוב הנוער בתהליך החינוכי.
בחרתי לפתוח בהתייחסות למחמוד ח’יר אל דין, לתמונתו ולזכרו ואמרתי להם שאם אני במקומם, כך הייתי בוחר לפתוח את יום הלימודים, בכדי שהתלמידים ושהתלמידות יתנו כבוד לאיש ולעדה הדרוזית המופלאה!
זה מה שאני עשיתי באימון אחר הצהריים, כשכל החניכים נדרשו לתרגל הרצאה ועמידה מול קהל על הגיבור הזה.
כשהאירוע התרחש בזמנו, הזמנתי את רמי התותח, חניך שלי בעבר, איש העדה הדרוזית ואיש מלא נתינה שהכיר את מחמוד לספר על דמותו, על הנתינה של מחמוד, המעורבות החברתית והחינוכית שלו. יהי זכרו ברוך.
סיפור 3️⃣: נועם רז איש הימ”מ.
ביום שישי שעבר נהרג איש הימ”מ נעם רז ז”ל כתוצאה מכדור של מחבל. רק מספר שבועות קודם לכן הוא הציל כלוחם וכפרמדיק את מפקדו שנפצע קשה. בן 47 היה במותו. בן 47 ואב לשישה!
ליד מיטתו היה תלוי קטע קריאה ובו כתוב קטע מדהים על החובה לתת ולתת עוד ועוד למען המדינה.
אנחנו בדרך כלל טובים בפרגון ובהוקרה לחיילים האלמונים והמופלאים האלה שמסכנים את חייהם, רק לאחר מותם.
טוב נעשה אם נשנה את התרבות שלנו לטובת כל מי שתורם למען החברה ולמען המדינה מדי יום: למחנכים ולמחנכות, לאנשי מערכת הביטחון, לאנשי הרפואה, לעובדים סוציאלים ולעוד, ומעל הכל למען מי שפשוטו ולשונו מסכנים את היקר מכל עבורנו – את חייהם!!!
מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.