כוכב(י) נולד בצבא ולחיים – שבוע 92

פורסם על ידי: יובל עילם 

בעידן שבו יש “כוכבים” שנולדים ברגע ונמוגים ברגע הבא חשוב להזכיר את הדרך שבאמת מובילה להצלחה בחיים.סיפור  להתחיל מלמטה. טירונות צנחנים, נובמבר 1982.

קבר השייח הידוע לשמצה השקיף מההר הגבוה על הכביש בואכה בסיס הצנחנים בסנור

ועל קרוב ל-300 הטירונים שהחלו את שירותם הצבאי ואת מסע התבגרותם. שלוש פלוגות היו בבסיס: פלוגה א’ של גדוד 202, פלוגה ב’ של גדוד 890 ובתוכן גם משולבים חיילים שהתקבלו לסיירת מטכ”ל

ופלוגה ג’ המיוחדת של הסיירות: שלד”ג, 669, סיירת ועורב צנחנים. כולם עברו מיונים בכדי להגיע לסנור ובמיוחד חיילי פלוגה ג’ והמטכליסטים.

הציפיות והדרישות מהם היו גבוהות במיוחד וכך גם שלהם מעצמם.

בכל זאת, הם נבחרו בקפדנות!התחושה בקרב אותם חיילים נבחרים הייתה שהשירות בגדודי הצנחנים נחשב הרבה פחות.

אני יודע את זה משום שהייתי בין אותם חיילים בפלוגה ג’ היוקרתית שבה היו בין השאר גם גל הירש,

פינקי זוארץ (ז”ל) ועומרי שרון (יבדל”א), בנו של שר הבטחון דאז – אריק שרון.זו הייתה ההתחלה!ובפלוגה ב’ הסמוכה והצנועה של גדוד 890 החל את דרכו גם חייל בשם אביב.

אביב כוכבי ששלושים ושש שנים בדיוק אחרי, מיועד להיות הרמטכ”ל ה-22 של צה”ל.אל הטופ הצבאי הוא הגיע למרות שלא החל ביחידה נוצצת אלא מהגדודים.

מהמקום שבו עשו ועושים את העבודה חשובה ואולי הקשה ביותר.

אגב, גם הרמטכ”ל הנוכחי גדי איזנקוט החל את דרכו בגדודים, לא רחוק מסנור, בבסיס בזק של גולני.


סיפור 1 להתחיל מגבוה. קבלו את המושג “85-15”. לאחרונה הסתיים הגיבוש לקורס טייס.

בקרוב יחלו את דרכם בקורס היוקרתי קרוב ל-300 בני נוער שכבר מתחילים לחלום על דצמבר 2021 ומסדר הכנפיים…החלום המרכזי של רובם הוא להטיס כלי טייס מסויים.

בדרך כלל מטוס קרב או מסוק. רובם לא חולמים להיות במגמות נווטות או מכונני טיסה. אלא שהמציאות היא אחרת…רק 15% אחוזים מהם באמת יסיימו את הקורס וחלק גדול מהם לא במגמות עליהם חלמו.

85% מהם “יגשימו” את המשפט: “פעם טייס – תמיד תותחן” כלומר ינשרו מקורס הטייס.


סיפור 2 מגמות סייבר או 8200 בבתי הספר.

בשנים האחרונות נוצרה תחרות רבה בין בתי ספר תיכוניים

שהביאה לפתיחת מגמות לימוד רבות העוסקות ברובוטיקה, סייבר, ובמדעי המחשב. הנוער (בעידוד הוריהם) שועט לעבר המגמות הללו משום שהם בטוחים שבכך יבטיחו את הגעתם ליחידות כמו סייבר או 8200 לשירות צבאי בטוח ומוגן

ומשם לביסוס כלכלי מיד לאחר השחרור. יש רק בעיה אחת.

במגמות האלה לומדים היום קרוב ל-10,000 בני נוער אך הצבא זקוק רק למאות בודדות.

מה יהיה עם כל האחרים והציפיות שלהם ושל הוריהם? אלה עם הפרופיל הקרבי (72 ומעלה) יגוייסו ליחידות שדה קרביות ואלה עם פרופיל לא קרבי ישרתו כתומכי לחימה ולא בטוח במקומות עליהם חלמו.


לסיכום, אז מה המשותף לשלושת הסיפורים? מה ניתן ללמוד מהם?1. אביב כוכבי – שההתחלה היא חשובה אך ההצלחה בעתיד שלנו נמצאת במידה רבה ביכולת ההתמדה וההשקעה שלנו!2. קורס טייס – שאם הלך לנו קלף בתחילת הדרך זה לא אומר הרבה על ההמשך! אם נוריד את הרגל מן הגז, הפתיחה הטובה לא תעזור לנו.3. מגמות 8200 בתיכון – שעלינו ובמיוחד בעידן הנוכחי, להיות מוכנים ולהערך להסתגלות מהירה וטובה במקומות שלא חלמנו עליהם.


הסיפור הקלאסי שתמיד נמצא מול עיני הוא על הארנב והצב שהתחרו ביניהם.

הארנב פתח בספרינט, נח בצד הדרך (קצת יוצר מדי…) והצב האיטי אך המתמיד עבר אותו וניצח! “ההתחלה חשובה אך לא קובעת! התוצאה נקבעת רק בסיום!” (אבי גנ”י ברנט).

המלצה לספר: הפעם לסרט נהדר שקשור בתכני הטור: “סיפור אחר” של אבי נשר


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.