לבריאות! – שבוע 148

פורסם על ידי: יובל עילם 

מסכימים איתי על המשפטים הבאים?
בריאות זה אחד הדברים החשובים בחיים.
אחד האיברים החשובים ביותר הוא המוח.
אתמול שאלה אותי דליה, ידידה מקסימה: “איך התחיל “שישי לנפש?” עניתי שלפני שלוש ראיתי סרטון נפלא של פרופסור סטיבן ג’פסון על בריאות וזה היה הטור ה-1 שלי.
אז החלטתי להקדיש את טור 148 לנושא הסופר חשוב.

סיפור 1⃣ למנוע זה לא סקסי. בזמן האחרון יצא לי לראות סמוך לביתי את מנכ”ל עיריית הרצליה, איש יקר בשם יהודה בן עזרא, מבצע הליכה בחברת אשתו. אני מכיר אותו שנים רבות ואף פעם לא ראיתי אותו עושה ספורט. תהיתי מה הסיבה וניחשתי אותה. הוא ככל הנראה עבר “אירוע” לבבי. לפני כשבוע קראתי ראיון יוצא דופן איתו ושם הוא סיפר שאכן ניצל בדקה ה-90 והיה על סף המוות. היה מרגש לקרוא.

סיפור 2⃣ הדור הבא של אוטם שריר הלב מדי יום אני נתקל באחוז מדהים של ילדים שמנים מגיל גן ועד תיכון. השבוע התפרסם שילדי ישראל ממוקמים במקום ה-93 בעולם! כן 93 בפעילות גופנית. אני רואה את התוצאות מדי יום. כבר בגיל 10 ניתן לראות היום ילדים עם התחלות של מחלות בכלי הדם ותופעות חמורות אחרות. רובם יישארו שמנים ויולידו ילדים שנגזר עליהם להיות שמנים! השמנה מוגדרת כיום כמחלה והיא הולכת ומחריפה!

סיפור 3⃣ חינוך גופני. אם הבריאות שלנו היא הדבר החשוב מכל, אז בעולם אידיאלי חינוך גופני יהיה המקצוע החשוב ביותר בבית ספר! למה? פשוט מאוד! בריאות גופנית ונפשית, תפקוד המוח – הם הדברים החשובים מכל. עם כל הכבוד לכל מקצוע אחר – בריאות גופנית זה דבר ש-100 מ-100 אנשים זקוקים לו!והנה אני חוזר לסרטון המופלא של פרופסור סטיבן ג’פסון. אם רק היינו מכניסים יותר פעילות לחיינו ובעיקר מהסוג אותה מדגים ג’פסון, הכל היה נראה אחרת. ללמד ספורט לא למען תוצאה, שיא וסבל אלא למען הנאה, חיוך ואתגר קוגניטיבי.אחד הרופאים הבוגרים שלי אמר לי שאכן מה שג’פסון (כיום בן 80) מדגים, הוכח מחקרית כאחד הדברים היעילים ביותר לבריאות המוח!
אצלי בבית הרהיט החשוב בסלון הוא גיגית כדורים נגישה. כל יום אני משחק ומאתגר את ילדיי בצורות שונות. למען הבריאות הגופנית, הנפשית והקוגנטיבית.
ואתם? מוכנים לתפוס את הכדור? 😀צפו בסרטון הנפלא, שתפו והכי חשוב תרגלו יום יום בכיף.




מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.