לגלות את העוצמה שבך – שבוע 48

פורסם על ידי: יובל עילם 

שנה אזרחית חדשה זו הזדמנות, הזדמנות לחיות בעוצמה את החיים! למה אני מתכוון? בחרתי לפתוח בציטוט של יענקלה רוטבליט הנפלא: “מתי בזמן האחרון עשית משהו בשביל מישהו?”


הקדמה…
מי שמכיר אותי יודע שאינני חשוד ככזה ש”עושה שטויות”, רחוק מזה. סמים? אלכוהול? הימורים? מועדונים? אלה דברים שאני רק קורא עליהם. חנון אמיתי 🙂


אבל יש משהו שאני אוהב לעשות, להתנדב לפחות אחת לשבוע למען אחרים, לעשות מחוות מדי יום לאנשים וגם לעשות מדי פעם דברים “פסיכיים”… זה גורם לי להרגיש נפלא, לא חנון והכי חי שאפשר 😊


שון קונורי, בסרט המקסים “למצוא את פורסטר” משחק בתפקיד סופר זקן שמנחה נער מהברונקס לגבי כתיבה וגם חוכמת חיים. בסצנה מקסימה הוא נותן לו את סיפרו הנדיר מהמהדורה הראשונה והנדירה עם חתימתו. הנער הנדהם מופתע ואז אומר קונרי לנער: “הדרך לליבה של בחורה היא”: “Unexpected gift in an unexpected time”


אז הנה סיפור אמיתי שלי שממחיש את זה: בשנת 1990 הכרתי את שרון המקסימה. היא בת 20 ואני בן 25. אחרי שבוע של היכרות עברנו לגור יחד…(דבר פסיכי כשלעצמו…). ואז החלטתי על דבר פסיכי לגמרי. עשרה ימים מאז שהכרנו. שרון שניגנה על פסנתר, סיפרה לי שחלומה הוא פסנתר מסוג Petrof.


ה”לא חנון שבי” התעורר לפעולה, למחרת בדקתי ומצאתי שהחנות המתאימה היא “מלניק פסנתרים” ברחוב דיזינגוף בת”א. נסעתי מייד, הגעתי בבוקר לבוש גופיה וסנדלים (“קיבוצניק מדוגם”) ושאלתי את מלניק: “כמה עולה הפסנתר מסוג Petrof?


הוא ענה לי: “10.000 ש”ח”!!! זה בדיוק כל הסכום שהיה בחשבון הבנק שלי… מפחיד. כן או לא? החלטה לא קלה לצעיר בן 25. התלבטתי כמה דקות ו…


אמרתי לו שאני קונה אך הצבתי תנאי – שהפסנתר יהיה בדירה עד השעה 15:00 (שרון חוזרת מהלימודים בסמינר בשעה 16:00). האדון מלניק אמר שכך יהיה אך לפני זה עליו לוודא שהבחור שלפניו באמת יכול לעמוד בתשלומים. טלפון אל הבנק, כמה דקות המתנה והוא מהנהן בראשו.


אני רושם (קצת רועד…) את הצ’ק וחוזר לדירה. שעה 14:00 הפסנתר מגיע ואחרי זמן קצר ניצב מבריק ומרשים. שעה 16:00, שרון הגיעה והיא כמעט מתעלפת…זה הרגע הנפלא מכל שאתה מרגיש שעשית משהו מטורף. “Unexpected gift in an unexpected time”


לא חייבים לעשות דברים “פסיכיים” כאלה 🙂 קחו את 2018 כשנת עשייה למען אחרים, זה נותן הרבה יותר מאשר לקבל וזה ייתן לכם ה-מ-ו-ן והכי חשוב: תרגישו מה זה לחיות בעוצמה!


אז…את מי אתם הולכים להוקיר, לכבד ולהפתיע?


מוזמנים לפעול עכשיו!!! וגם לשתף חברים 😊

שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.