להוריד במשקל, גב תפוס, גלגלון והצלחה! -שבוע 14

פורסם על ידי: יובל עילם 

גם לך קצת קשה לחזור לשיגרה אחרי כל החגים וה 🥘 ? בביולוגיה קוראים לזה הומאוסטאזיס – תהליך שבו הסביבה הפנימית של הגוף נשמרת יציבה (ואני מוסיף – גם הנפשית…) אחרי העליות ומורדות שעברנו.


בחודשיים האחרונים התלהבתי, הצבתי מטרות מדליקות אך התאמנתי קצת יותר מדי (הורדתי 6 ק”ג 🙂 לפני עשרה ימים נתפס לי שריר בגב שמנע ממני כל פעולה…ארבעה טיפולים אצל הפיזיוטרפיסט האדיר דני ליבנה והרבה תירגולים בבית הביאו אותי חזרה לפעילות.


בטיפול השלישי שאלתי את דני: “האם את התרגילים שאמרת לי לבצע בבית פעמיים ביום (כל פעם 40 דקות) אני יכול לבצע שלוש פעמיים?” דני ענה לי: “כמובן, רק שאני לא מנחה אנשים לעשות את זה משום שגם בפעמיים ביום הם לא עומדים!”


“למה?” שאלתי אותו? אז הוא ענה: “הם אומרים שאין להם זמן”.


כשיש לך מטרה ועוד בריאותית לא מוצאים זמן?…
אני לא מבין אנשים שמצד אחד מציבים מטרה (להחלים) ומצד שני לא מוכנים להשקיע את מה שצריך בכדי לעמוד בה!


גלגלון בגינה כמשל לחיים:
רביעי בוקר, אני מלוה את יואב (בני הגדול) לגן. הדרך עוברת בגינה ציבורית ואני קולט חברה שלו לגן שמלווה על ידי אביה. היא מלאת אנרגיות ניגשת לגינה הסמוכה, אומרת לאבא: “תראה” ועושה גלגלון (מרשים יש לומר!)


ומה אביה אומר בקול רם ומאוכזב? בבקשה: “הדשא רטוב, את נרטבת סתם!” אני מביט בילדה, היא מורידה את ראשה מטה…


מה ביקשה הילדה? למה כולנו זקוקים? ל-🤗, ❤, הערכה וביטחון עצמי ויותר מכל מההורים שלנו. אם אביה היה מגיב אחרת, מתרשם ממנה אולי גם היתה מנסה משהו חדש ומאתגר יותר…


האבא, שאני בטוח אוהב את ילדתו, רואה שהילדה שלו מתעניינת בגלגלון? היא צמאה לתשומת לב, הערכה ומקבלת בום לפנים!


התפקיד שלנו לגבי עצמנו ולגבי ילדינו הוא בעיקר להריח הזדמנויות כאלה בכדי לתת להם רוח גבית עם חיזוקים ולעוף! הצבת מטרות מדליקות ומאתגרות נועדה בעיקר במקומות שמדליקים אותנו!


לדוגמא: “כל הכבוד לך”, “איזה יופי” 👏👏👏 “בואי תנסי כעת לעשות שני גלגלונים ברציפות?”


בין אם זה מדע, צורפות, טכנאות רכב, רפואה, פסיכולוגיה, כדורגל – הדרך שלנו לקום בבוקר ולמצות את עצמנו מתחילה בחיפוש אותו דבר שמדליק אותנו! אותנו! לא את ההורים שלנו! שימו לב לדוגמא שלי בוידיאו המצורף למטה (בזמן 20:20 אני מדגים את הנושא בדרך מיוחדת).


אגב, כשאספתי את יואב שלי מהגן הוא רץ בהתלהבות לטפס על הסולם האנכי (בתמונה), למרות שהיינו בדרך למקום אחר, זרמתי איתו וכשהוא איתגר את עצמו לטפס לשלב הרביעי, שיבחתי אותו, חיכיתי קצת ואז אמרתי לו: אולי תנסה גם לחמישי?…


אז אם חשוב לך להצליח להוריד במשקל, להצליח בלימודים, בעסקים, למעשה להצליח בכל תחום, הצבת מטרות זו הדרך!


לפני כחודש העברתי הרצאה על הצבת מטרות שזכתה להרבה שבחים. היא צולמה, נערכה ע”י אסף ודובי ואני מזמין אותך לצפות בה חינם! שעה שיכולה לעשות הבדל בחיים שלך (עדיף במחשב רגיל)!

שבת זה זמן נפלא לחשב מסלול מחדש, משהו שידליק אותך!


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.