להשחיז את הגרזן!” על משה סיני ומפקד טייסת יסעורים – שבוע 9

פורסם על ידי: יובל עילם 

אצטדיון בלומפילד, קיץ 1994 אני לקראת נסיעה למחנה אימון בהולנד בתור מאמן הכושר של קבוצת הכדורגל הבוגרת של הפועל ת”א . יושב עם המאמן משה סיני בכדי לתכנן את המחנה. בראש שלי (עם ההשפעות הצבאיות…) אני חושב: “נוסעים להולנד לעשרה ימים? כנראה שהשחקנים יתאמנו מבוקר עד ערב! הרי בכדי להצליח צריך לעבוד קשה ובטח אם קיבלת נסיעה לחו”ל!” טעיתי ובגדול! התוכנית כללה אימון בוקר ועוד אימון אחר הצהריים של שעה ורבע כל אחד. אז מה עושים עם שאר הזמן? נחים, אוכלים, מתאוששים! “מה?! שאלתי את עצמי? מה זה הלוקסוס והפינוק הזה”. הגענו למחנה ואז הבנתי שאם עושים פחות, מספיקים יותר וביותר איכות. השחקנים וגם הצוות מגיע רענן לכל אימון ונותן את העבודה! למדתי שיעור חשוב מאוד: “less is more”


פסח = אביב = צמיחה! הצמיחה שלנו יכולה להיות משמעותית אם רק נהיה פתוחים וגמישים מחשבתית.

רבים מאיתנו גדלים ולומדים להעריך עבודה קשה!

“הוא עובד כמו סוס”, “הוא לא ישן”, “הוא עובד מסביב לשעון”, “הוא לא רואה בית” (ואת הילדים…), משום מה כל אלה זוכים להערכה! טעות גדולה! לאחרונה פורסם בעיתון “דה מארקר” טבלה ובה ישראל “מככבת” בראש מדינות ה-OECD במספר שעות העבודה בשבוע ו..בתחתית הרשימה מבחינת תפוקות…באחת הפעמים שיצאתי הביתה בהסעות מבסיס תל-נוף, ישבתי ליד טייס יסעור ודיברנו. הוא אמר לי שמפקד הטייסת אוסר על הטייסים להישאר בטייסת מעבר לשעה 17:00 ודוחק בהם לנסוע הביתה, לנקות את הראש בכדי להגיע רעננים למחרת. מפקד חכם מאוד שמקבל טייסים רעננים ואנרגטים! בכדי להצליח יש לעבוד חכם! לעבוד מיקצועי! לשים גז דווקא על נקודות החוזק שלך ולא ליפול בפח ולהשקיע גם במה שאתה חלש. תן לאחרים לעבוד על הנקודות החלשות שלך ושפר את עצמך בדברים בהם יש לך תשוקה וחוזקות!הפילוסוף הגרמני הדגול עמנואל קאנט הודה ב-1760 לדייוויד יוּם, הפילוסוף הסקוטי, על כך ש: awakening him from “dogmatic slumber” (“תודה שהערת אותי מהחשיבה הדוגמטית שלי”).

מי מאיר ומעיר אותנו מהחשיבה הדוגמטית? האם אנחנו “עובדים קשה” והולכים עם הראש בקיר?

או פתוחים ללמוד, להקשיב להערות וליישם?


ומתנה קטנה שלי אליך לכבוד הצמיחה – אני מזמין אותך ביום חמישי הקרוב ב-20:00 בהרצליה להרצאה שלי: איך להציב מטרות ולהצליח בחיים? (הכניסה ללא תשלום אך יש להירשם מראש בלינק המצורף): https://goo.gl/gKnBv0


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.