מהעולם החרדי למפקד צוות ביחידה מובחרת - שבוע 287


זהו סיפור מרגש על שי (שם בדוי), יהלום יקר שלי, אבל זה סיפורם של מאות חיילים וחיילות, שמציאות חייהם הובילה אותם למצב קשה, ובעזרת הרבה אנשים טובים שפועלים למענם 24/7, הם עולים למרות הכל על דרך המלך!
סיפור : מהעולם החרדי ליחידה מובחרת.
לפני מספר שבועות התקיים בבה”ד 1 סיום מרשים של קורס הקצינים. מתוך קרוב ל-500 המסיימים והמסיימות, הלכו בראש המצטיינים וביניהם שי. בין אלפי האורחים היו ראש הממשלה לפיד, שר הביטחון גנץ והרמטכ”ל כוכבי. הם ניגשו למצטיינים ובירכו אותם אישית.
הוריו של שי ואחיו לא הגיעו לטקס. מבין האלפים שהיו, מעט מאוד ידעו על הסיפור המרתק של שי, שיצר איתי קשר לפני ארבע שנים ב-17/07/2018.הוריו והסביבה שלו התנגדו לגמרי לאפשרות שיילך לשרת בצבא, אך שי האמיץ והנחוש קיבל החלטות קשות: עזב את הבית, החל לעבוד והחליט להצטרף אלינו. מהר מאוד הוא הפך להיות אחד הבולטים בקבוצה.
אחרי שנה של השקעה אדירה הוא עבר את הגיבוש ליחידת עילית וכבר ציפה להתגייס. אלא שצה”ל דחה את גיוסו בשנה ושי מצא את עצמו בדילמה רצינית: שנה שלמה? איפה יעבוד? איפה יגור?
סיפור : להפוך את המינוס לפלוס.
אמרתי לשי: “השנה הזו תתרום לך ותפתח אותך אם רק תבחר בכך”. בנינו תוכנית. בהרצליה ב’ ישנם ארבעה בתים של חיילים בודדים ושל חיילות בודדות, השייכים לעמותה נפלאה בניהולה של קרן. הבתים האלה הם מקום מדהים שמאפשר לחיילים ולחיילות להרגיש חלק ממשפחה.
אנשים ועסקים רבים בקהילה הסמוכה תורמים אוכל, ציוד ומה לא?
וגם אנחנו משתדלים לסייע במה שנדרש בעזרת היהלומים הצעירים המקסימים. העמותה הסכימה לקבל את שי למרות שהיה שנה לפני הגיוס. בית מצאנו.
כעת השלב הבא: אמרתי לשי שיש לו הזדמנות לרכוש מקצוע ולהפוך למאמן מוסמך. הבטחתי לו שאחרי שיוסמך הוא יקבל ממני סטאז’ צמוד ויזכה להדריך יחד איתי את היהלומים הצעירים. אלא שקורס כזה עולה קרוב ל-9,000 ש”ח שלשי לא היו.
חיברתי את ידידי הטוב, אבי מרכוס היקר, שהתרגש מהסיפור, ויחד עם חבר נוסף שלו, שי נרשם לקורס, סיים אותו בהצלחה והצטרף אליי. במקביל הוא מצא עבודה מכניסה וכך נוצר משולש של: בית, עשייה מעצימה והכנסה.
סיפור : משברים והתמודדות.
אחרי שנה מאוד תובענית ביחידה המובחרת, שי הודח.
אך למרות הקושי, הוא אסף את עצמו והצטרף ליחידה מובחרת אחרת, שם נקלט בהצלחה. אחרי מספר חודשים הוא סיים בהצלחה את המסלול.
מפקדיו שהתרשמו ממנו מאוד החליטו להוציאו לקורס קצינים.
שי, שארבע שנים קודם כל היה במצב לא פשוט, ללא משפחה וללא אופק, סיים כאמור את קורס הקצינים הקשה והתובעני ולא סתם סיים, אלא בהצטיינות. אני מלווה אותו לאורך כל הדרך וביום קורס הקצינים כמצטיין הוא זכה לבחור את התפקיד המועדף עליו.
הוא טילפן אליי, התייעץ ולבסוף החליט: להיות מפקד צוות במסלול ההכשרה של היחידה. תפקיד יוקרתי וחשוב מאין כמוהו. בקרוב אני מציין 40 שנים לגיוסי, ואת השנה ה-37 להקמת ארגון ההכנה לצה”ל הראשון במדינה.
סיפורו של שי הוא מהסיפורים שנותנים לי כוח ואמונה להמשיך ובכל הכוח! איזה סיפור מרגש ומעורר השראה לכל מי שלא זכה להורים ולמשפחה תומכת ומעודדת. “אנשים טובים באמצע הדרך”, ומעל הכל שגבר צעיר שהוכיח לעצמו ולכולם שאפשר!
לפרטים וסיוע לעמותת הבית הכי אחי:
https://www.habaithachi.com
הנה הכתבה שפורסמה על שי בוואלה:
לחצו על הקישור כאן
מוזמנים לשתף
שבת שלום
יובל עילם

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.