“מה כבר קריטי?” – הכל! – שבוע 137

פורסם על ידי: יובל עילם 

סיפור 1⃣ “מה כבר קריטי? השבוע שאל אותי אדם קרוב ואהוב: “מה כבר קריטי בבחירות האלה?” אני אחזור לזה עוד מעט.
מדי שבוע מציעים לי חלק מהכותבים להיות שר החינוך. ובכן, למרות שזה מחמיא לי אני לא מתאים לפוליטיקה, מקומי בשטח. אך ברור לי ולכם שההשפעות הכי משמעותיות למדינה מתקבלות שם.


סיפור 2⃣ שני סיפורים קטנים מאתמול והתובנה.
אתמול לפנות ערב עמדתי לצאת מבית משרדים. כהרגלי הבטתי לאחור לראות אם מישהו מגיע אחריי ואז להחזיק לו את הדלת מתוך נימוס. ממרחק 20 מטר ראיתי אישה ואחריה גבר. התלבטתי: “להחזיק את הדלת ולחכות להם או לא?”. נשארתי וחיכיתי. הם הלכו לאיטם ואני מחכה ומחכה ואז הם יצאו מבלי להתייחס ל”שומר הסף” שהחזיק להם את הדלת.


לא התאפקתי ושאלתי אותם: “סליחה, למה אי אפשר לפחות לומר תודה?”. הם הביטו בי כאילו נפלתי מעולם אחר והגבר עשה טובה ואמר: “תודה”.
זה קורה לי כמעט מדי יום. נדיר שאנשים מודים. אבל אני לא מוותר! אסור שאף אחד מאיתנו יוותר!!!


בערב הלכתי לי בשכונה שלי, עמדתי לחצות את הכביש במעבר חצייה ולפתע הגיע לצומת רכב במעט פראות ולבסוף עצר בחריקת בלמים ונתן לי לעבור. הנהג פתח את החלון ואמר לי: “אני מתנצל”.


חייכתי ואמרתי: “הכל בסדר”. זה היה אירוע יוצא דופן וחשבתי שנחמד לדעת שיש אנשים בשכונה שלי שמבינים שטעו ומתנצלים. מה שכן, למדתי כבר מזמן שמסוכן להעיר לאנשים משום שלך תדע מה יהיה? אבל אני גם יודע שאסור לוותר


סיפור 3⃣ במי לבחור ביום שלישי? אני לא אכתוב בפירוש במי. “ממני תראו וכן תעשו” (שופטים ז’, י”ז). בעיניי, כל תורת החינוך, ההורות, הפיקוד, ההנהגה והניהול מתחילים במשפט העוצמתי שאמר גדעון השופט ל-300 הלוחמים שבחר בקפידה.


“ממני תראו וכן תעשו” . הכל מתחיל מלמעלה! הנורמות, הערכים, הכל מתחיל מראש הפרמידה.
כמו ב”אפקט הפרפר” כך לדעתי הרוח הנושבת מ”הבית בבלפור” משפיעה על כל מדינת ישראל ואולי גם על העם היהודי בתפוצות.




החיבור בין להחזיק את הדלת, להגיד תודה, להיות אדיב על הכביש, לשמור על החוק לבין מי שיעמדו בראשות המדינה הוא הדוק לדעתי! ראשי המדינה הם האנשים שמהם נושבת הרוח עד לאחרון האזרחים.


מדינת ישראל חייבת דמות מלכדת, ערכית שתנווט את המדינה לאתגרים הגדולים שלה כשהיא מהווה מודל לחיקוי! מודל לחיקוי!!!
זה קריטי
*אסור לנו לוותר על המדינה שלנו, על הערכים שבה ולכן אני מקווה שכל אחד ואחת מכם יילך להצביע.


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.