מודאגים מהמצב? משל אנשי הריצ'רץ' 309

מה גרם לשינוי בהתנהלות המכינות בכל הנוגע לטיולים? אסון נחל צפית
לאבטחת סביבת ראש הממשלה? רצח רבין
אירגונים ואנשים לא אוהבים שינויים. מתי בדרך כלל הם מתעוררים? או כשקורה אירוע דרמטי או כשאין ברירה.

סיפור 1️⃣: ריצ'רץ בחזה. כשלמדתי בתואר הראשון בחינוך גופני בוינגייט היה בבניין המפואר בו למדנו אולם קטן ובו הליכונים רבים. לעיתים נכנסנו אליו וחזינו במי שכינינו "אנשי הריצ'רצ'ים". מדובר באנשים בני 40 ומעלה שכולם עברו אירוע לב חמור שחייב ניתוח לב פתוח.
למי שלא יודע מדובר בניתוח מורכב, מסוכן שבמהלכו מנסרים את עצם החזה בכדי לטפל בחולה ובליבו. ניתוח עם סיכונים רבים.
רובם ככולם היו מעשנים, לא פעילים גופנית, חלקם שמנים ורובם צרכו מזון מתועש, שמן ומזיק לבריאות. ואז קרה האירוע הדרמטי ואחריו? הכל משתנה!
ולמה ריצ'רץ? בשל הצלקת הבולטת במרכז החזה לאחר סגירת הניתוח ותפירת החזה.
אין יותר סיגריות, יש פעילות גופנית, תזונה מיטיבה, יורדים במשקל אבל על באמת ומפחיתים לחץ.
בישראל מדי שעה, כל יום לאורך השנה הולך לעולמו אדם בשל נזקי העישון! אף אחד לא מתרגש מכך.
ומתי אנשים מתעוררים לפעול למען עצמם? רק כשמגיע בום גדול בדמות התקף לב חמור. למה? זה הטבע של רבים מאיתנו. אלה שאינם חכמים...

סיפור 2️⃣: פרל הארבור וארצות הברית.ארצות הברית נמנעה מכניסה למלחמת העולם ה-2 למרות תחנוני צ'רצ'יל לסיוע. כל זה עד... עד שהיפנים נתנו את הבום ב-7.12.1941 ופגעו קשה בצי האמריקאי עם 2400 הרוגים. שנתיים ושלושה חודשים אחרי שפרצה המלחמה ב-1.9.1939 עשו היפנים את הטעות הקשה והעירו את הדב הגדול משנתו.
זה עלה להם ביוקר רב ובשתי פצצות אטום שהחריבו את הירושימה ונגסקי.
היפנים שילמו ביוקר על השחצנות והזילזול שלהם באמריקה.

סיפור 3️⃣: הוי ארצי מולדתי את הולכת פייפן חלק מקוראי הטור הזה נמצאים בבהלה. הממשלה החדשה הושבעה אתמול. שוחחתי אתמול עם אישיות ביטחונית בכירה ומנוסה. איש שפרש אבל מעורה היטב ועם אינסטינקטים טובים. הוא אמר לי שהוא אופטימי. למה שאלתי? והוא ענה: ייתכן מאוד שיהיה רע לחצי שנה אבל אחר כך יהיה טוב.
אלכסנדר פן כתב בשיר הנפלא וידוי: "היה זה לא טוב, היה רע לתפארת". אז אולי יהיה רע לתפארת אבל אחר כך יהיה טוב.___אנשים והתנהגותם מאוד מעניינים אותי. בבחירות האחרונות 1.5 מיליון איש בעלי זכות בחירה לא הצביעו. הם גילו אדישות. בדיוק כמו מי שמעשן ומשחק עם בריאותו, בדיוק כמו האמריקאים טרום פרל הארבור ובדיוק כמו במאות מצבים בחיים שלנו.

רוב האנשים צריכים סטירה מצלצלת בכדי להתעורר ולפעול. אני מקוה שלא נידרש לכזו במציאות הפוליטית שלנו ובינתיים אני מאחל לכל אחד ואחת מכם לטפל בעצמו: תזונה מיטיבה, פעילות גופנית, שינה טובה, פחות סטרס ויותר צחוק ושימחה.
מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם
הטורים הקודמים בקישור הבא: https://www.yuvaleilam.com/%D7%A9%D7%99%D7%A9%D7%99-%D7%9C%D7%A0%D7%A4%D7%A9
עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.