מי יבכה עליך כשתמות? (רובין שארמה). מוקדש באהבה לאלוף (במיל’) דורון רובין – שבוע 52

פורסם על ידי: יובל עילם 

“ואני ראיתי ברוש שניצב בתוך שדה מול פני השמש בחמסין, בקרה אל מול פני הסערה. “ואני ראיתי ברוש שניצב בתוך שדה מול פני השמש בחמסין, בקרה אל מול פני הסערה. על צידו נטה הברוש לא נשבר את צמרתו הרכין עד עשב. והנה, מול הים קם הברוש ירוק ורם”.
“הנה ברוש, לבדו מול אש ומים. הנה ברוש, לבדו עד השמיים. ברוש, לבדו איתן. לו רק ניתן ואלמד את דרכו של עץ אחד. ואני כמו תינוק שנשבר ולא יכול מול פני השמש. בחמסין, בקרה אל מול פני הסערה”.


(ברוש כתב: אהוד מנור. הלחין: אריאל זילבר.)

מי יבכה עליך כשתמות? (רובין שארמה). מוקדש באהבה לאלוף (במיל’) דורון רובין.


יום ראשון 21.1 שעה 15:20 אברמיקו בן זקן עולה להספיד את חברו הטוב, האיש שכולנו אהבנו – אלוף במילואים דורון רובין שהלך לעולמו מוקדם, מוקדם מדי. אברמיקו פותח ומקריא את ברוש. שיר מקסים וכל כך מדוייק, כל כך מתאר את דורון היקר שהיה גדול, גבוה וחזק, שידע להתמודד עם קשיים ואתגרים רבים. חשבתי שאני מכיר את השיר הנפלא הזה, אך מיום ראשון ההקשבה שלי אל השיר אחרת לגמרי!
עמדתי בלוויה מוקף באלפי אנשים, הרגשתי כמו ילד לנוכח כל אותם אנשים, רובם מבוגרים ואפילו מאוד, שבאו להצדיע למפקדם בפעם האחרונה. כל כך הרבה אנשים שהמדינה חייבת להם כל כך הרבה. לוחמי מלחמות ששת הימים, יום הכיפורים, לבנון ה-1 וכל המבצעים שבתווך. אנשים שהיו חלק ממורשת עליה התחנכתי. היה מרגש להיות חלק מכך.
היכרותי עם דורון החלה בתחילת 1987 כשבנו הבכור ניר היה חניך במחזור ה-1 שלנו. שנה לאחר מכן הגיע זיו. הוזמנתי לביתם והכרתי משפחה יוצאת דופן באיכותה ומאז היינו בקשר.
אז מה ייחד את האיש הגדול הזה (תרתיי) שכל כך הרבה אנשים זוכרים אותו 30 ו-40 שנה אחרי?אולי התכונות שכה חסרות לנו במנהיגות של דורנו.


1⃣ מנהיג נערץ – כמה שנים אחרי פרישתו אכלנו יחד חומוס ביפו באבו חסאן. אני אכלתי אך הוא לא יכול היה! הסיבה? כל דקה ניגש מישהו אחר ובהערצה דרש בשלומו, הזכיר מאיפה מכירים. אני מנסה לשוחח איתו אך לשווא. חייכתי לי.
ישבתי שלשום בשבעה. לידי ישבו שלושה צנחנים ותיקים בני 64-65. אחד מהם פנה אליי ואמר לי: “אתה יודע, ב-1973 הוכנסתי לכלא משום שהרבצתי למישהו שהטריד חיילת והכניסו אותי לכלא ל-21 יום. ביום חמישי נכנסתי לכלא שש בעתלית. בשישי בבוקר קוראים לי לחדר מפקד הכלא”.
“לפתע אני רואה את דורון. המג”ד! הייתי בהלם. הוא פנה אלי ושאל: מה תפקידך? מאגיסט עניתי. דורון אמר לי: אצלי מאגיסטים לא יושבים בכלא, קח את הדברים שלך ותחכה לי בחוץ”. 45 שנים אחרי הוא מספר לי את הסיפור ומוסיף: “זה לא בגלל שהייתי מאגיסט! זה בגלל שהייתי חייל שלו! עם הזמן למדנו שדורון לא שוכח אף אחד מחייליו!” המשיך אותו חייל ואמר: “דורון נתן לנו דוגמא אישית מלאה”.


2⃣ אומץ לב צבאי ואזרחי! דורון נודע באומץ ליבו בשדה הקרב כשהוא בראש חייליו אלא שהיה לו גם האומץ לעמוד בתחקיר אחרי מבצעים ולומר: כאן טעיתי! שגיתי! להבא יש לעשות את הדברים אחרת!
קצינים ובכלל אנשים מנסים לא פעם להסתיר את המחדלים, הטעויות גם משום שזו לכאורה פדיחה אך גם משום שבכך הם מסכנים את המשך הקריירה. לא דורון! דורון ידע, אמר וכתב שאם לא נאמר את האמת, אנחנו סוללים את הדרך לכישלונות ולקורבנות הבאים.


3⃣ לתת בלי לרצות לקחת. שנת 1987 אני בן 22 עיתון מעריב עומד לפרסם כתבת צבע גדולה וראשונה על הרעיון החדש שלי: הכנה לצה”ל. “לבקש מדורון שיגיד כמה מילים?” היה מאוד חשוב לי שאלוף נערץ בצבא יביע עליי את חוות הדעת. אבל בכל זאת הוא אלוף! לפנות אליו? טילפנתי והוא לא היסס לרגע ועשה זאת באהבה. מה שתרם לי מאוד.


שנת 2015 שוב טלפון ודורון נענה בחיוב לשאת דברים בהשקת סיפרי “הדרך לקרבי”. מאי 2017 לקראת יום הזיכרון דורון נרתם והפעם לדבר ולספר לנוער דברי חוכמה במסגרת המיזם שלי: “הקשבה לתקומה”. נתינה לאורך כל הדרך.
דורון מותיר לנו מורשת של דוגמא אישית נדירה, נתינה אדירה, מצויינות וחקר האמת! של פיקוד, חינוך לאהבת הארץ ולדרך שמאפשרת אפילו רואה כחובה לשלב קשיחות לצד רגישות! וכמובן את שבט רובין המרשים עד מאוד בראשות הגר, ארבעת בניו: ניר, זיו, ברק ונוה וכל הנכדים.יהי זכרו ברוך!



“שישי לנפש” סוגר שנה אחרי שהחל מפוסט קצר עם לינק למספר בוגרים שלי ש”הייתי חייב” לשלוח להם ומגיע כעת מהווצאפ בלבד אליך ולעוד 1650 אנשים איכותיים: ילדים, נוער, חיילים, סטודנטים, מנהלים בכירים, ראשי ערים, אוטודידקטים ופרופסורים, ח”כים, שופטים ושופטות, עשרות רופאים, אמנים, שחקנים ומבוגרים חכמים.

זו הזדמנות להודות ליונתן, עידו, ים, מקס, ניקה, תהילה. עדי, אילנית וארז שקוראים טרם השליחה ומביעים דיעה.

לאופיר בראף על העריכה והתרומה ולעמית איזינגר שטורח להעלות הכל לאתר שלנו

בנימה אישית, השנה הזו היתה לי מורכבת מאוד אחרי הפרידה מבת זוגי והאתגר להיות אבא הכי טוב שאני יכול לשלושת ילדיי הקטנים. הכתיבה והקהילה המיוחדת שנוצרה כאן מסייעים מאוד בהתמודדות הזו ועל כך תודה לכם על ההקשבה, התגובות פתיחת הלב.
היום יום הולדת! 💝 🎂


שנזכה לשנה הבאה 🙂

😊שבת שלום 💐

באהבה,

יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.