מלטשת היהלומים שלנו! – שבוע 31

פורסם על ידי: יובל עילם 

אכפת לך ממה שקורה במדינה ובעולם?

שאנשים יממשו את עצמם ויהיו מאושרים?


לפני שלוש שנים, בזמן טיסה, התעניינתי ופתחתי בשיחה עם מי שישב לצידי. “במה אתה עוסק?” שאלתי. “מלטש יהלומים” הוא ענה. “במה אתה?” (הוא שאל) חשבתי מעט ועניתי: “גם אני מלטש יהלומים! יהלומים אנושיים! ”ביום ראשון הקרוב אנחנו פותחים את השנה ה-32 שלנו! 8.000 בוגרים מהם למעלה מ-2700 התקבלו ושירתו כלוחמים ומפקדים ביחידות מובחרות. חלק מהם משרתים היום בתפקידים רמי דרג ויוקרה בצבא ובאזרחות בכל התחומים.


אלא שבחרתי לספר על אחד מהם בסיפור משבוע שעבר. יום שישי 25.8 שעה 07:50 ואני עומד מול 40 מהם ושואל: בהרמת יד, למי מכם יש אדם שהשפיע על חייו? מורה, מדריך, דמות כלשהי? כולם הרימו את ידם ואז אמרתי להם: קדימה! המעז מנצח, פתחו את הלב והיום עד 17:00 כל אחד עושה מעשה אמיץ ומפרגן וגם שולח לי הודעה: מה עשיתם? קיבלתי הודעות רבות ומרגשות, אחת מהן של נועם שכתב לי: “יובל, מי ששינה לי את החיים זה קוסם מפורסם שלא חשבתי שאוכל ליצור איתו קשר. כשחזרתי מהאימון היום אמרתי לעצמי שאין סיכוי שאני לא מנסה את מה שאמרת”. “אז חיפשתי, שאלתי חברים, התקשרתי לחברות בחו”ל, ואחרי שעתיים של עבודה השגתי את הקוסם הזה ואמרתי לו כמה שהוא שינה לי את החיים. הוא ממש שמח לשמוע, אז רק רציתי להגיד לך תודה!”


בעיני יש בסיפור הזה דברים רבים ומשמעותיים לחיים, ביניהם: גמישות ופתיחות, ביטחון עצמי, אומץ לב, יכולת עשייה, איכפתיות, פירגון, יוזמה, יצירתיות, נחישות, התמודדות עם כישלונות ופתיחת הלב.

הסיפורים האלה גורמים לי ללכת לישון עם תחושת סיפוק ולקום בבוקר עם תשוקה אדירה לעשייה!


2,270.000 ילדים צעדו היום למערכת החינוך.

בשבוע הבא יגיעו אלינו כמה מאות מהם, שרוצים לעשות שירות משמעותי בצבא, אך הם צפויים לקבל הרבה מעבר להכנה מנטלית ופיזית לצבא. זו התחפושת שלנו…הם ילמדו מאיתנו בין השאר: גמישות ופתיחות, ביטחון עצמי, אומץ לב, יכולת עשייה, אכפתיות, פירגון, יוזמה, יצירתיות, נחישות, פתיחת הלב.

אנחנו ניתן להם דוגמא אישית וכלים בכדי שיהיו אנשים טובים יותר עם כלים להצליח בחיים. כבר עכשיו! מה כוללת המערכת שלנו? זה בעצם מה שאנחנו חושבים שחשוב שילמדו כולם?– בממוצע עשר שעות פעילות בשבוע (מהן שש שעות אימון) שמטרתן לחנך דרך הגוף ודרך חוויה! לפתח ולתרגל בעשייה סט שלם של ערכים, כלים ויכולות ואת התכנים הבאים:– חוכמת חיים מהתרבות היהודית ותרבויות אחרות.

– מנהיגות אישית וחברתית.

– אינטיליגנציה רגשית – תקשורת בין אנשים.

– פרזנטציה ועמידה מול קהל – הבעה והקשבה.

– פרנסה וכלכלה.

– להיות שפי”ץ בתחומך (שיווק, פירסום ויחסי ציבור).

– התמודדות עם הצלחה וכישלון.

– בריאות גופנית ונפשית, חוסן נפשי וכושר מנטלי.

– אוש”ר (אושר, שלוה ורוגע).

– מיניות והורות.

– יוזמה ויצירתיות.

– בחירות – תחביבים, עיסוק, זוגיות.

– תרומה לקהילה ולחברה

– אהבה – עצמית, למשפחתי ולזולת

– אכפתיות ומעורבות- כל מה שהחיים דורשים מאיתנו!

– חיבור לטבע, שמירה עליו ובכלל על הסביבה. כל הפעילות נעשית תוך דוגמא אישית ודגש על: בטיחות ופיתוח תרבות בטיחות, אמינות, פיתוח מצויינות, דימיון ויצירתיות, יוזמה, חקירה, תיחקור, עבודת צוות ויחד עם בוגרים מבריקים שלנו שמתנדבים למקום שתרם להם. ביניהם רבים בעמדות ותפקידי מפתח במדינה ובעולם.


ולסיום שני מסרים שלי אליכם:

1. במשך 31 שנים ב”מלטשת היהלומים” שלי לימדתי ולמדתי מ- 8000 בוגריי שבכל אחד ואחת מהם קיים הפוטנציאל להגשים את עצמו, לחיות בתשוקה ובכבוד – רק צריך לגלות את זה, מישהו שיאמין בך, להשקיע ולעוף קדימה ורחוק בעזרת הכלים המתאימים.

2. ילד אחד יכול לבלוט בשינון חומר והשני ביצירתיות. השלישי חסר מנוחה אך תותח בספורט (מכירים את מייקל פלפס?). אם לא “כיכבתם” בלימודים הרגילים או באקדמיה זה לא אומר כלום עליכם! סטיב ג’ובס, ביל גייטס, מארק צוקרברג, לברון ג’יימס, קובי בראיינט, מייקל פלפס, מסי, רונאלדו, יוסיין בולט, משוררים, זמרים, אמנים ורבים וטובים הצליחו בחיים גם בלי תואר ראשון!


ואם אתם מכירים בני נוער שרוצים להצליח ומוכנים להשקיע – אתם מוזמנים להפנות אותם אלי! אנחנו מומחים בליטוש יהלומים!!! (בתמונה, 250 יהלומים צעירים שכיום בני 28 באימון “חמוד”).


“הכל מתחיל ונגמר בחינוך”. 


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.