“ממני תיראו וכן תעשו” (שופטים ז’, י”ז). מוקדש לכבוד ה-1.9 – פתיחת שנת הלימודים – שבוע 30

פורסם על ידי: יובל עילם 

אני מתרגש לקראת השנה ה-32 של המרכז החינוכי שאני מנהל. לדעתי החינוך מתחיל בבית, נמשך בבית הספר, בחינוך הלא פורמלי ובסביבה שלנו! הכוח להשפיע נתון לטעמי בידי כולם.בעיני החינוך עומד על שלושה דברים: מי יילמד? איך יילמד? מה יילמד? ועיקר תורת החינוך עומדת על האדם שמלמד לכן הפוסט הזה יעסוק בעיקר במי יילמד.


1. שנת 1964 תיכון עיוני הרצליה (כיום הראשונים) שיעור ספרות. שם המורה אביבה. קופצים לאוגוסט 2017 אני מעביר הרצאה בהרצליה, לפני תחילתה ניגשת אליי גברת בת 70 ושואלת:האם במקרה לאמא שלך קוראים אביבה? אני עונה בחיוב ואז אותה גברת אומרת לי בהתרגשות: “אמא שלך הייתה המורה שלי! היא היתה מורה אלוהית!”התרגשתי מאוד ושאלתי אותה: “את זוכרת שהיא הייתה בהריון?” “כמובן” היא ענתה. “נעים מאוד” עניתי…:)

את החומר שאימי לימדה אותה קרוב לוודאי שאינה זוכרת אבל לראות את הניצוץ בעיניה! מרגש מאוד!2. שנת 1977 בית ספר ברנדייס בהרצליה, כיתה ז’, שיעור חינוך גופני יוצא לדרך! המורה האגדי שלנו סיני מוביל את כל הכיתה מחוץ לבית הספר לריצת 5 ק”מ! וכך שיעור אחר שיעור! לנו זה נראה מובן מאליו, זהו סיני. רק שנים אחרי ניסינו לעכל ולקלוט את זה!3. שנת 2017 תיכון הראשונים! זכיתי להתנדב השנה בבית הספר בו למדתי (וגם נולדתי…:) ונדהמתי לראות איך המנהלת המדהימה סיגל דוד והמחנכת המדהימה מיכל קרני-איילון לא מוותרות על אף תלמיד! מצאת החמה עד מאוחר בלילה! איזו מסירות ושליחות! מדהים! שלושה סיפורים על אנשים שהתלמידים שלהם קיבלו ערך מוסף אדיר ולא ישכחו אותם!


אני מזמין אותך לצפות בהרצאה שבה אני מציג את תפיסת החינוך שלי שגם משמשת לי כמצפן: 

אני רוצה שיחד נשיק היום פרוייקט ששמו: תודה שעשית הבדל בחיי! לכל אחד מאיתנו יש אדם אחד לפחות שעשה הבדל חיובי על חייו! גננת, מורה, אמא , אבא, מדריך, מפקד או אחרים.בואו כולנו והיום, שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים נתקשר אליהם ונגיד להם תודה!

אין לכם מושג כמה טוב תעשו להם, אין לכם מושג כמה טוב זה יעשה לכם! אז קדימה! לפעול ועכשיו!עוד דבר – בכדי להשפיע חשוב שכולכם תצטרפו אלי ותתנו כוח למיזם הזה: תודה שעשית הבדל בחיי!

תנו לייק, שתפו ופרגנו בכדי שאלפי אנשים יקבלו את התודה המגיעה להם!אני מקדיש את הפוסט באהבה לכל מי שעוסק בחינוך ולילד נפלא שצועד לכיתה א’ בבית ספר יוחנני בהרצליה, שמו יואב עילם והוא בני הבכור.שבת שלום  חג 1.9 שמח להקניית ערכים, השכלה וכלים להצלחה בחיים.

באהבה,יובל עילם 

אשמח ללייק, שיתוף ולקרוא את דעתכם על הנאמר!


גרסת וידאו: 



מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.