נזכור! - שבוע 274

פורסם: אפריל 29, 2022  |  על ידי: יובל עילם 

נזכור את ניר, את פסקל ואת כולם.
שישי לנפש שבוע 274
לאנשים יקרים לי בבקשה שתפו את הטור הזה ככל האפשר!
הטור המצולם:

סיפור 1: השנה 1978, כיתה ח’, בית ספר ברנדייס בהרצליה, יום הזיכרון.
אני מגיע עם חולצה לבנה, מקבל מדבקת יזכור עם פרח אדום – דם המכבים.
אני עומד בטקס, מקשיב ל”יזכור”. הייתי בטוח שכל מי שנפל היה גיבור וכולם נפלו במערכות הכבדות למען הקמת המדינה. גם אני רציתי להיות גיבור והדמות הבולטת ששימשה לי השראה היה איתן נאוה ז”ל, הגיבור שנפל על גבעת התחמושת.
התבגרתי, הגעתי לצבא, התנדבתי ליחידה מובחרת והתחלתי להבין שהסיפור אחר! לגמרי אחר! שרבים מהנופלים ומהפצועים לא נפלו בקרב הכרחי על הצלת המולדת, הם נפגעו מתאונות וממסיבות אחרות.
סיפור2: אני רוצה להקדיש את הטור הפעם לזכרם של שני גיבורים. האחד, ניר פורז ז”ל, מפקד צוות בסיירת מטכ”ל שנפל בניסיון החילוץ של נחשון וקסמן ב-14/10/1994.ניר היה חניך שלי במחזור ה-3 ועם גיוסו הקשר הפך לחברות נפש.
לאורך חמש שנים וחצי היינו נפגשים בכל הזדמנות, כל אחד קלט את השני ללא צורך בהרבה מילים עד הפגישה האחרונה בינינו ב-10/10/1994, ארבעה ימים לפני מותו. שם הרבנו במילים, שלוש שעות של שיחה עמוקה כולל קטע הזוי שבו אני מתאר סיטואציה תיאורטית (לא ידענו עדיין שנחשון נחטף) של אירוע חטיפת חייל והצורך לחלץ אותו.
השני הוא פסקל אברהמי ז”ל, לוחם הימ”מ המהולל ששימש כלוחם וכצלף על אף גילו המבוגר – 48.דרור, בוגר שלי ששירת לצידו, סיפר על האיש המקצוען והצנוע שלא סיפר כלל על הצל”שים שקיבל.
פסקל יום טוב אברהמי היה לוחם ימ”מ ישראלי מעוטר. אברהמי היה מוותיקי לוחמי הימ”מ ושירת בה 26 שנה כלוחם חוד וכצלף. הוא זכה למוניטין גבוה מאוד ביחידה ועל אומץ ליבו זכה בשני עיטורי המופת ועיטור האומץ של משטרת ישראל. אברהמי נהרג במתקפת הטרור בדרום ישראל ב-18/08/2011.
יהי זכרם ברוך.
סיפור 3: נזכור.ב-1920 כתב ברל כצנלסון את הטקסט “יזכור”, לכבוד שמונת חללי תל חי. הטקסט הותאם והפך לייצג את כל הנופלים.
כל מי שמכיר את הצבא יודע שהסיפור אחר ורבים נפלו בתאונות ובאסונות מיותרים. לכן החלטתי לפני שנים לכתוב טקסט ערכי שילווה את ה”יזכור” ויתן מענה רחב ומקיף לרוב הנופלים ולמשפחות השכולות.
ה”נזכור” זכה לחיבוק חם ממשפחות שכולות רבות, הוא מוקרא במוסדות חינוך רבים, במועצות מקומיות וביחידות בצבא ואני מזמין אתכם להפיץ אותו.
בוידיאו המצורף מוקרא ה”נזכור” בחטיבת הקומנדו של צה”ל:

נזכור - טקסט לקריאה בטקסי יום הזיכרון:
🇮🇱🇮🇱🇮🇱 נזכור 🇮🇱🇮🇱🇮🇱
כתב: יובל עילם.
נזכור את כל מי שאיננו איתנו עוד. נזכור את מי שנפל בעת קרב או בלחימה, נזכור את מי שנהרג בתאונה, נזכור את מי שאיבד חייו כאזרח בפיגוע או באסון. את מי שאיבד חייו כתוצאה מתאונת נשק או מירי מוטעה של חברו.
נזכור את מי שאיבד את חייו משום שלא היו לו הכוחות להתמודד עם כובד הזיכרונות, או עם עול הלחצים והדרישות, את מי שנפגע בגופו ונשאר בחיים, ואת מי שנפשו נשארה מצולקת ופגועה.
נזכור ונכבד את מי שנשאר עם הזיכרונות – ההורים, האחים והאחיות, הסבים והסבתות, בני ובנות הזוג, הדודים והדודות וכל בני המשפחה, נקשיב להם ולא נשפוט. נחבק אותם וננסה לעזור להם להמשיך לחיות, למרות הצל הכבד והבלתי נסבל, הקושי העצום והמשא המכופף עד שבירה.
נזכור ונכבד את החברים ואת כל מי שליווה בשעה זו או אחרת ואשר איבדו אדם קרוב ויקר. ננצור את המשמעות שנשארה ממותם – לחיות! נחייה את חיינו מתוך משמעות אמיתית, כבוד לחיים ושמירה עליהם.
נפתח, נתחדש ונשתנה, ננסה לראות דברים לא רק דרך מבטינו, לקבל את השונה ולחיות את חיינו מתוך הגשמה, תרומה ואהבה. נגלה מעורבות, אכפתיות ונפעל למען הגשמת הערכים שלנו.
נזכור את אלה שאינם עוד ונעריך את אפשרותנו ואת זכותנו לעשות את שהם לא עשו, לא הספיקו – לחיות חיים מלאים!
🇮🇱🇮🇱 נזכור 🇮🇱🇮🇱

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.