ניר פורז ז”ל. 25 שנה. – שבוע 141

פורסם על ידי: יובל עילם 

סיפור 1⃣ יום שישי 14.10.94 שעה 20:00. אני לבדי בבית. בדיוק שש שנים לפני ניר פורז ושני חבריו גיא וניצן דפקו על הדלת ומשום שלא הייתי הם רשמו לי (בחוצפתם…) את שמם ואת הטלפון שלהם בבית על הבריסטול הזמני עליו היה כתוב:
יובל עילם ומתחת – “הכל מתחיל ונגמר בחינוך” ועוד הוסיפו: “חיפשנו אותך, תתקשר”.


אני זוכר את העצבים שחטפתי על שלושת הצעירים החוצפנים מרמת השרון שהרסו לי את ה”שלט”.
איך ידעתי רמת השרון? הטלפונים וביניהם של ניר היה 03-5406375, זה רק רמת השרון…
היססתי אם לטלפן חזרה אל החוצפנים ולבסוף סלחתי והזמנתי אותם לאימון ראשון.


סיפור 2⃣ 2.10.94 הזמנתי את ניר אליי הביתה להקליט ברכה למחזור החדש שלנו, מחזור 9. ניר נענה והגיע אליי בשעה 22:30 וזו בעצם ההקלטה האחרונה של ניר. הקלטתי ורק כשעשיתי לו “זום אין” הבחנתי שהשפם שהיה לו ירד. שווה לצפות! הקלטה נדירה:


https://youtu.be/7e1rDvcTazg


סיפור 3⃣ התאריך 10.10.94 יום שני 19:00, אני נפגש עם ניר פורז שהפך אחרי שנה לחבר נפש במסעדת “עופקורס” ברחוב משכית בהרצליה. יושבים שלוש שעות, נהנים מהאוכל ואחד מהשני. ניר כבר מדבר על השחרור.


מדברים על בנות, על תוכניות לאחר השחרור הקרוב, על הדרבי הצפוי בשבת (אני שימשתי מאמן כושר של הפועל וניר אוהד שלה) ואז לפתע אני מעלה לדיון סיטואציה דימיונית: תאר לך, אני אומר לו, בית ובו בן ערובה שעליו שומרים מחבלים. אין לדעת איפה הם נמצאים בתוך הבית והם יודעים מאיפה המחלצים אמורים להיכנס: דלת או חלון.


לא ידענו באותה עת שיום לפני נחטף חייל צה”ל נחשון וקסמן, ושראש הממשלה רבין לא יסכים לשחרר מחבלים.


פתחנו בויכוח תיאורטי מי צריך לבצע את הפעולה? ניר טוען בלהט שהיחידה (סיירת מטכ”ל) שבה הוא משמש כמפקד צוות. אני טוען שהם מדהימים אבל זו משימה שמתאימה לימ”מ. מתווכחים ולבסוף כל אחד נשאר בעמדתו. אני מתחיל לספר ולהלהיב את ניר על העיסוק בחינוך. ניר נדלק!


נפרדנו בחום אחרי שלוש שעות נפלאות. מי היה מתאר לעצמו שזו הפעם האחרונה? שהסצנה הדימיונית שהעליתי תהפוך ביום שישי, תוך ארבעה ימים לסצנת מותו של האדם המדהים הזה?


סיפור 4⃣ 14.10.94 השעה 20:00. אני יושב בבית. צופה במשהו בטלוויזיה. אין לי שום מושג שבשניות אלה ניר מתגנב בראש הצוות שלו לבניין בו מוחזק נחשון וקסמן, פורץ לבית כמו אריה בניסיון להציל את נחשון ממלתעות המחבלים.


אין אינטרנט, אין שום מושג מה קורה. בערך בשעה 22:30 מטלפן אליי בוגר שלי שמספר שקצין מסיירת מטכ”ל נהרג ואומר לי שם שלא מזוהה אצלי. לימים התברר לי שלפחות חמישה בוגרים שלי נטלו חלק בפעולה. לקראת 23:00 טילפן אליי בוגר אחר ובישר לי שההרוג הוא ניר, ניר פורז.


בשירותי הצבאי נתקלתי במוות אך הפעם זה היה שונה לגמרי. גם חניך שלי וגם חבר נפש שאיתו יכולתי לחלוק הכל. הייתי בהלם וכל הלילה עברתי ממקום למקום מבלי שיכולתי לעכל.


25 שנים עברו. כל מי שכיום בן 35 ומעלה זוכר את השבוע המטורף הזה שעבר על המדינה.
אנשי סיירת מטכ”ל סיכנו את חייהם בניסיון להציל את נחשון. בפעולה הנועזת נפלו סרן ניר פורז, מפקד צוות בסיירת מטכ”ל ונחשון וקסמן, לוחם בעורב גולני.


סיפור 5⃣ הנצחה באחד מביקוריי הרבים אצל מתי פורז ז”ל אמרתי לה שלפחות יש מעט נחמה שאת ניר לא ישכחו! מוסדות רבים קמו לזכרם של ניר ונחשון ושמם מונצח במקומות רבים בארץ.



אישית אני מנסה לתרום להנצחתו של ניר.
בדף פייסבוק מרגש שאני מנהל לזכרו של ניר וגם של אביו מעוז פורז ז”ל שנפל כטייס ביום האחרון של מלחמת יום הכיפורים. הדף זוכה לתגובות מדהימות!


אשמח שתיתנו לייק ותשתפו את הדף לזכרו של ניר.


https://www.facebook.com/In-memory-of-Nir-poraz-1150029798370162/


הזמנה:
מדי שנה אני מקיים ערב לזכרו: ביום רביעי 30.10 בין השעות 19:30 עד 21:30 בו נציין 25 שנה לנפילתו בקרב של סרן ניר פורז, מפקד צוות בסיירת מטכ”ל ובוגר מחזור 3 שלנו.


אני אנחה את האירוע. בערב ישתתפו ד”ר ירון ואיתי, שני לוחמים מסיירת מטכ”ל שנטלו חלק באירוע ושירתו ביחידה תחת ניר. חבריו ליחידה ובני מחזור 3 שלי שהתאמנו יחד עם ניר.


מקום האירוע והגעה:
בית הנוער הכוכב ה-8.


הכתובת: רחוב יוסף נבו 18 הרצליה. צמוד לספורטק. חניה צמודה בשפע.


לצורך הרשמה וכיסוי הוצאות הערב נבקש לשלם
תשלום סמלי של 30 ש”ח בלינק המצורף:


הרשמה לערב לזכרו של ניר פורז:


https://secure.cardcom.solutions/e/xNSN


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.