סיירת? לא מתאים לי 326

בני נוער רבים והוריהם רוצים בהצלחה, להיות הכי הכי. אני לא מאחל את זה לילדיי המקסימים.מה אני כן מאחל להם? שיהיו במקום המתאים להם!


סיפור 1️⃣: מגן במקום חלוץ.במוסף הספורט הנהדר של עיתון הארץ מתאריך 31/03/2023, מביא העיתונאי איתי גודר את סיפורו של שגיב יחזקאל.בכדורגל התפקיד הנחשב ביותר הוא חלוץ. הוא מבקיע את השערים וזוכה לתהילה הרבה ביותר.שגיב יחזקאל מחלוץ בינוני למגן מעולה!
בחודש אוקטובר 2022 היה חסר לקבוצת הכדורגל הפועל באר שבע מגן. המאמן אליניב ברדה החליט להרכיב את החלוץ שגיב יחזקאל כמגן. תפקוד שונה לגמרי.התוצאה - שגיב נחשב היום לאחד המגינים המצטיינים ואף משחק ככזה בנבחרת ישראל.
דני היימן שאימן את שגיב כילד ניסה כבר אז להעביר את שגיב להיות מגן אבל אביו התנגד.העיתונאי איתי גודר מספר שלפני מספר שבועות בחתונה של חברם לקבוצת הילדים, שגיב הצמיד את כיסאו לזה של מאמנו בעבר ואמר לו בחיוך: "היית הראשון שחשב שאני צריך לשחק כמגן ימני. עשיתי טעות שלא הקשבתי לך"."אם היית מקשיב לי" ענה היימן, "לא היית משחק בבאר שבע, אלא באחת הליגות הבכירות באירופה".
ועכשיו נשאלת השאלה, מה היא הצלחה גדולה יותר? להיות חלוץ בינוני בישראל או מגן ברמה עולמית? התשובה ברורה.
יש עוד דוגמאות לכך, אם כי שינויים בגיל בוגרים הם נדירים.הגיל המתאים להם הוא בגיל הילדים וכך אפשר להרוויח שנים של הכשרה, ליטוש ופיתוח.
ובבקשה מכם - זה לא היה סיפור רק על כדורגל! אלא על כל תחום בחיים!


סיפור 2️⃣: תודה על ההדחה.רוב הבחורים שמתקבלים ליחידות מובחרות בצבא יודחו במהלך מסלול ההכשרה.זה קורה ל-85% מאלה שמתקבלים לקורס טייס ול-60-65% מאלה שמתקבלים לשייטת 13 ולסיירת מטכ"ל.מתוך 3000 שמתקבלים למקומות יוקרתיים, הרוב יודחו ויגיעו לתפקיד פחות יוקרתי.
חלק מהם יתקשה להתמודד עם ניפוץ החלום, חלק אחר ירים את הראש וימשיך קדימה.חלק אחר יסיימו את שירותם הצבאי ויודו על ההדחה, שאיפשרה להם להגיע למקום מתאים להם.לחלק מהם יש נציגות קבועה כאלופים במטה הכללי של צה"ל.
חלקם גם מחייך על כך ולוקח את הסיפור כחוויה מעצבת, מחשלת ותורמת.בנ"מ היתה פעם אמרה בקרב אלה שהודחו מקורס טיס: "אם אני לא טס - אף אחד לא יטוס".
ואם לא מתקבלים לצנחנים אפשר להשתמש גם בהומור :)הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט אמר על הצנחנים: "אצלנו בגולני לא מבינים למה צריך לקפוץ מהמטוס אם הוא לא מקולקל".
השבוע אירחנו על בימת המנהיגות בוגר יקר מאוד שלנו. לפני 30 שנה הוא סיים גיבוש לסיירת מטכ"ל ולא התקבל. יומיים לאחר מכן הוא הגיע בקומה זקופה לאימון בכדי להמשיך קדימה בכל הכוח!בסיום האימון ציינתי אותו לשבח בפני כולם.
אותו משבר פתח בפניו דרך ליחידה מובחרת אחרת - מגלן, ומשם לשירות מאוד מאוד משמעותי למען המדינה.
עלינו לומר לעצמנו ולחנך את הסביבה שלנו שמצוינות היא לא בהכרח להיות במקום הכי נחשב, אלא להיות במקום שהכי מתאים לי ושם לנסות: 1. להיות הכי טוב שאני יכול.2. לעשות את אלה שסביבי הכי טובים שאפשר.
וצריך לזכור עוד דבר ברגעים קשים בכל תחום בחיים: *"תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר"*, ודי לחכימא ברמיזא! 🇮🇱
מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם
עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.