על אגו, בטיחות ובריאות – שבוע 20

פורסם על ידי: יובל עילם 

הפעם חדירה אישית לקישקעס (תרתיי…).

אז קדימה נקפוץ למים.


סיפור ראשון – “מבחן בגרות” בגיל 19. אני במסלול ולקראת השלב המרתק ב-669: הקורסים! הנה מגיע קורס צלילה, לכאורה צ’ופר אדיר אך לא לגביי…מאז מבדקי המים בגיבוש היה לי חשש מהרגע הזה. הקורס התקיים בעתלית עם לוחמי שייטת 13 והיה מאוד אינטנסיבי מבחינתי. כגברבר צעיר במסלול ביחידה מיוחדת אתה בדילמה קשה. מצד אחד חוסר בטחון במים שיכול לעלות בסיכון בטיחותי, מצד שני, המטרה האדירה – להצליח במסלול! אגו מול דילמת בטיחות שעלולה לפגוע בבריאות. עם קושי רב התגברתי על האגו והחלטתי לעצור את ההשתתפות שלי בקורס שהוא תנאי להכשרה ב-669.מפקד הצוות שלי עוד ניסה לפרוט על הגבריות והאגו שלי כשהסב את תשומת ליבי לכך שבנות משתתפות בקורס… אך לשווא. מבחינתי בטיחות מעל לאגו! נשלחתי חזרה ליחידה בתל נוף ושם חיכיתי להחלטה: האם אקבל צ’אנס נוסף או שאסיים את דרכי? לשימחתי החליטו לתת לי ניסיון נוסף בו עמדתי בהצלחה מספר חודשים לאחר מכן חשוב לזכור שהייתי מוכן לשלב מחיר כואב וקשה בכדי לעמוד בנורמות הבטיחות שאני מאמין בהן. אז גם הרגשתי בושה על כביכול הפדיחה שלי.
סיפור שני – “תוריד חולצה לעומת תוריד תחתון”….השנה היא 1990 ואני הולך לבדיקת שיגרה אצל רופא עור מפורסם שהיה אז גם מנהל מחלקה בבית חולים. נכנסתי לקליניקה הפרטית שלו. הוא שואל אותי מדוע הגעתי? ואני מספר לו – בדיקת שיגרה לנקודות החן שלי. הוא מבקש שאני אוריד את החולצה ואז הוא שואל אותי: “אתה מתאמן בחדר כושר?”…אני משתומם על השאלה, ממלמל משהו ואז הוא נותן לי צ’פחה על הגב ואומר לי: “הכל בסדר, סע לשלום”. אני לא מבין ולא קולט אך לובש את החולצה ויוצא. יוצא ומחליט לא לחזור לשם עוד…מייד הזמנתי תור לרופאה חדשה, ד”ר לזרוב. הגעתי, היא מתחילה לשאול שאלות על עיסוקי, הסיבה לבואי ועוד ואז להפתעתי היא מבקשת ממני להתפשט לשכב על המיטה ובשלב מסויים מבקשת שאפשוט גם את התחתון. עם כפפות ומשקפת מיוחדת היא בודקת בכל הגוף! אבל בכולו!! בתום הבדיקה היא אומרת שהכל נראה בסדר ואני קובע אצלה את התור לביקורת בעוד שנה, בדיקות לסרטן עור יש לבצע מדי שנה כביקורת בכדי לבדוק שומות קיימות או חדשות.

סיפור שלישי השבוע (בתמונה ה”פוטוגנית”…) עברתי אצל פרופסור רמי אליקים המצויין, בדיקת קולונוסקופיה (בדיקה לאיתור סרטן המעי). הבדיקה מומלצת מאוד מעל גיל 50 או למי שסובל מדלקות כרוניות במעי או “היסטוריה משפחתית” של מחלות במעי.לפני כשבוע ישבתי עם ידידה בת 60 שסיפרה לי שהיא נמנעת מלבצע בדיקות שיגרה ביניהן קולונוסקופיה (שהיא לדברי הרופאים הדרך הטובה ביותר למנוע התפתחות סרטן מעי שהוא אחד השכיחים), המדהים הוא:שהיא הוסיפה ואמרה שאחיה נפטר מסרטן המעי!!! כפי שאומרים הרופאים “יש לה היסטוריה משפחתית”. ולכן חשוב עוד יותר שתבצע הבדיקה אלא שהיא בשלה…הרפואה דוגלת במנע! גילוי מחלות בשלב מוקדם יכול להביא לריפוי והחלמה מלאה.

מכאן אני ממהר להציע לך משהו, מוזר אולי, שאני עשיתי לפני כשנה –מיניתי את עצמי ליו”ר שירותי בריאות יובל עילם לשם כך אני מגלה אחריות ויוזמה, נעזר באנשי המקצוע הטובים ביותר ש”יישבו” איתי ב”מועצה”! אני ‘מפעיל’ אותם ולא חוסך בכסף וזמן. בחינוך ובריאות כל הוצאה היא השקעה משתלמת! מה ביכולתך לעשות לטובת הבריאות שלך? קדימה לפעול! אני מזמין אותך לקבל מידע חשוב ומעודכן בנושאי בריאות בדף הפייסבוק העוסק בעניין ולעקוב דרך לייק לדף:

https://www.facebook.com/%D7%9B%D7%AA%D7%A8-%D7%9B%D7%95%D7%A9%D7%A8-%D7%AA%D7%96%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%A8%D7%95%D7%92%D7%A2-%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA-1408249806140415/

מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.