על ארומה, היקום וסיפורי זן – לחיות בהווה ולפעול! – שבוע 11

פורסם על ידי: יובל עילם 

למקומות, היכון, צא – כולנו זוכרים את זה מבית ספר אך לפעמים לאחר מכן בחיים חלק מאיתנו קצת שוכח את אחד החלקים או את כולם…שלושה סיפורים:1) לפני כשלוש שנים אני עולה לטיסה בלונדון אחרי סמינר מרשים שכולו העצמה. ישבתי ליד בחורה יפה ומרשימה ושוחחנו. היא מספרת לי שהיא רווקה ובת 39 ומאוד רוצה למצוא בן זוג.שאלתי אותה: “מה את עושה לשם כך? אתרי היכרויות, מסגרות אחרות?” והיא עונה: “אני משדרת מסר ליקום” חשבתי לרגע, התקרבתי לאוזנה ולחשתי לה בדרמטיות: “א-נ-י ה-י-ק-ו-ם! תתעוררי!”



2) יום חמישי שעבר אני עומד בתור בקפה ארומה בקניון 7 כוכבים. לפניי עומדת בחורה צעירה. המוכר מביט בה ואני בו. לפתע שמתי לב שהוא מהופנט, הבטתי בסקרנות במחזה. לבסוף (לצערו…) היא הזמינה והלכה והוא המשיך לבהות… הגיע תורי ורציתי להזמין אבל הוא בוהה! קל היה להבחין שהדופק ולחץ הדם שלו היו גבוהים, גבוהים מאוד.כאן אולי ניתן היה לצפות שהוא יבקש ממישהו להחליף אותו והוא יילך וינסה לעשות משהו. הוא נשאר במקומו.ושוב, אני מחכה ומחכה ואז ניפנפתי לו עם הידיים, “היי אמרתי-חייכתי, אפשר?” לקחו עוד כמה שניות הוא חזר אלי (מאוכזב משהו, אני לא נראה כמוה…).כמה רציתי לתפוס אותו ולומר לו: “זוז”, לך תעשה משהו! תשאל אם הכל בסדר? תברר אם היא מגיעה לכאן בדרך כלל? תנסה משהו!

3) פרי הפתל, מתוך סיפורי זן מאת יעקב רז:איש ברח מדוב טורף, הגיע אל שפת צוק והחל לרדת בו. הביט למטה, וראה נמר רעב.

הוא נאחז בגפן שצמחה מתוך הסלע. למעלה דוב, למטה נמר, והוא תלוי באמצע. שני עכברים לבנים החלו מכרסמים את הגפן.

ראה לצידו שיח פתל. הוא שלח יד, והחל לאכול מפרי הפתל. כמה טעים היה הפרי! החיים קצרים (את זה מבינים בעיר כשמתבגרים), הזמן היחיד שבו אנו נמצאים הוא זמן הווה (באנגלית-מתנה  ולכן עלינו להיות בו! לנצל הזדמנויות (המוכר ידע את שמה ויכול היה לפעול ולנסות להכיר אותה).אז אם יש לנו מישהו שאנו אוהבים – בואו נאמר להם את זה עכשיו! אם אנחנו מתרגשים ממשהו – קדימה לעשות אותו ומעל הכל: בין העבר שמאחורינו והעתיד שלא ברור – חשוב לזכור לחיות בהווה!


האם חידשתי לך משהו? כנראה שלא! האתגר העיקרי שלנו אינו הידע והמודעות אלא העשייה! אולי התזכורת הזאת, לפעול ולעשות תניע יותר לפעולה! ואז דיינו! למקומות (צרו הזדמנויות), היכון (הכנה – בסיס להצלחה),  (ההצלחה מובטחת רק למי שמנסה). 


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.