על הבחירות ועל שייטת 13 שזכתה באליפות צה"ל בכושר קרבי. שבוע 301


סיפור 1️⃣: אגו או מטרה משותפת.אני לא מבין גדול בפוליטיקה, אבל אני מבין לא מעט בהכנה, בכל זאת 37 שנים שאני עוסק בכך.
השבוע היו מספר אירועים שאין ושיש קשר ביניהם: בחירות לכנסת, גיבוש לקורס טייס ואליפות צה"ל בכושר קרבי.
מה המשותף בין האירועים למי שרוצה להצליח?
א. מוטיבציה.ב. סדרי עדיפויות.ג. הכנה ראויה.
א. מוטיבציה.מי שממש רוצה להצליח בא עם יתרון אדיר על פני מי שרק רוצה.כשאתה מוכן לתת הכל ו"לשרוף את הספינות" בידיעה שאתה חייב לנצח, כשאתה מאוד רעב או כשפגעו בך, ואתה כועס ואתה יודע לתעל את זה נכון - סיכוייך טובים.
קרוב למיליון וחצי איש לא הצביעו בבחירות האלה.יש לי תחושת בטן שרובם שייכים לצד האדיש, לצד שמנותק.זו לא רק הדמוגרפיה שמנצחת, האדישות חזקה לא פחות ממנה.
ב. סדרי עדיפויות.מה אתה מעדיף לאכול, לאכול משהו בסיכוי טוב או לאכול ארוחת גורמה בסיכוי נמוך?מי שמתפנק - מסתכן בכך שיישאר ללא אוכל בכלל.
עוד דוגמה - מכירים את ההדגמה של כוח לעומת חולשה?כל אצבע לבדה היא חלשה יחסית, אבל כשמכנסים את כולן יחד כף היד הופכת להיות חזקה ועוצמתית. השלם גדול מכל חלקיו.
אם כל אצבע תרגיש ייחודית ושלא נעים לה להיות צמודה לשכנתה, אין מצב שהיא תוכל להפוך לאגרוף.היא תישאר בודדה ו...חלשה.
לבחירות האלה רצו מפלגות קיקיוניות ששתו קולות, שהיו נחוצים מאוד לצד המפסיד.
ג. הכנה.שלמה בן עיזרי מש"ס נשאל פעם: "איך אתה מסביר את ההצלחה שלכם?".הוא ענה: "אנחנו מתחילים לעבוד לבחירות יום אחרי הבחירות ולא חודשיים לפני".


סיפור 2️⃣: שייטת 13 ואליפות צה"ל.השבוע נערכה אליפות צה"ל בכושר קרבי, אירוע שלא מעניין את הציבור ובעיקר נוגע ליוקרה של היחידות המשתתפות בה.
השתתפתי באליפות הזו ב-1983 בתור חייל ב-669, ואחר כך במילואים כאחראי על הכושר הגופני והקרבי ביחידה. תופעה בולטת שאני עד לה לאורך כל השנים היא ההתייחסות הסופר רצינית של שייטת 13 לתחרות.
כשמתייחסים למוטיבציה, לסדרי עדיפויות ולהכנה ראויה, אפשר לראות את זה היטב בעיני ובביצועי הלוחמים.
השבוע התבוננתי בהם מקרוב.הוזמנתי לאליפות על ידי ראש מחלקת כושר קרבי, אלוף משנה (במיל') אבי דהן, איש יקר שעושה עבודת קודש.אתה רואה צוות לוחמים שמראה מוטיבציה גבוהה, רמת מוכנות גבוהה עד לפרטים הקטנים. עובדים כמו מכונות. שייטת 13.כולם השקיעו ורצו, אבל אתה רואה את ההבדל בין מי שהתכונן ביסודיות, לבין מי שלא.----------לסיכום: כמו בלימודים, במערכת בחירות, בהכנה למיונים בצבא, בעבודה, בדייטים - בכל תחום, אם אנחנו רוצים להצליח, חובה לגלות מוטיבציה גבוהה, לתעדף ולהתכונן ביסודיות.


שבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם


עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.