על חוסן מנטלי ותחושת מסוגלות - שבוע 275

פורסם: מאי 6, 2022  |  על ידי: יובל עילם 

מוזמנים לתת לייק ולשתף
סיפור 1️⃣: יהלומים אנושיים.
יצחק רבין ז”ל אמר: “אין לנו מכרות זהב, אין לנו נפט ולא יהלומים. ישראל ענייה במשאבי טבע, אבל יש בה פוטנציאל אנושי אדיר”.
המדינה חוגגת 74 שנים עם הישגים אדירים בתחומים רבים. התל”ג (תוצר לאומי גולמי) של ישראל זינק ל-407 מיליארד דולר לעומת 257 בשנת 2010.
הסיבה העיקרית – איננה משאבי טבע אלא ההון האנושי. זו הסיבה שאני טוען שהכל מתחיל ונגמר בחינוך ובליטוש היהלומים האנושיים שלנו. זאת המשימה שלי בחלקת האלוהים הקטנה שלי.
סיפור 2️⃣: למצות את הפוטנציאל.
מה זה אומר “למצות את הפוטנציאל”? האם המדדים של בתי הספר הם מימוש הפוטנציאל? הצלחה במקצועות כמו מתמטיקה, היסטוריה ואחרים?
ומה עם מי שלא מוכשר בהם? מה עם מי שנולד עם כישרון לספורט, לעבודת יד, להיות תותחית על במשחק או מי שבגיל העשרה לא בשל עדיין? במערכת שלנו אנשים כמו אדיר מילר, דני אבדיה ואחרים לא נחשבים מחוננים. למה?
למה?
*אם אנחנו רוצים להמשיך לחיות כאן וביתרון, עלינו לטפח כל אחד ואחת בהתאם לנטיות שלהם ולתת להם כלים להצליח!לפתח בהם ובהן תחושת מסוגלות וחוסן מנטלי.
סיפור 3️⃣: תחושת מסוגלות וחוסן מנטלי.
לפני מספר שבועות הוזמנתי על ידי איש מקסים בשם שחר כהן להתארח בפודקאסט.
דיברנו על פיתוח חוסן מנטלי, על מסוגלות עצמית, על התמודדות עם אתגרים וכישלונות, על התמודדות עם הצלחה ועם קנאה וכל עוד מגוון נושאים הנוגעים לכל אחד ולכל אחת.
אני מזמין אותך לצפות בו. הוא בעל ערך רב.
אני מקוה שיום אחד הנושאים האלה יהיו הבסיס שעליו יתחנכו כל ילדי ישראל, לטובת המדינה ולעתידם של כל אחד וכל אחת מבני הנוער!
הפודקאסט:

מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.