על חרדה, דיכאון ועל בריאות. 307

סיפור 1️⃣: על חרדה ודיכאון.השבוע קיבלתי הודעת מייל מהוצאת פוקוס הנהדרת על ספר חדש בשם חרדה ודיכאון מאת הפסיכיאטר דרו רמזי. בכותרת המשנה נכתב על תוכנית תזונתית לשיפור הבריאות הנפשית.
הסתקרנתי. נכנסתי לאתר שלו וחייכתי. למה? משום שההמלצות הנהדרות שלו הן ההמלצות של רופאי לב למניעת תחלואת לב וכלי דם, בעיות לחץ דם, של רופאים אונקולוגים למניעת סרטן ולאורח חיים בריא במטרה למנוע הישנות המחלה. לשפר את מערכת העיכול ואת מערכת החיסון שלנו וגם את פוריות הגבר!
לאחרונה התפרסמה כתבה בכאן 11 על בעיה קשה בפוריות הגבר:


ירידה דרמטית באיכות הזרע של הגברים ומה הסיבה? שוב אותם גורמים ששייכים לכל המחלות. מטורף.
סיפור 2️⃣: מה הסוד לבריאות?.גם אתם שומעים כל הזמן על אנשים שחולים, שנפטרים, שמוגבלים, שחיים על כדורים?
אז בואו תשקיעו בעצמכם! קיראו ויישמו את ההמלצות האלה והחיים שלכם ישתנו!אגב, אני לא מדבר רק על מי שחולה אלא אל מי שרוצה להרגיש טוב יותר 💪


סיפור 3️⃣: תכלס מה צריך לעשות?בכדי לטפל במצב הנפשי, לשפר את מצב ה♥️, למנוע חלק ניכר מהמחלות ואם חלינו לשפר את המצב? בבקשה:
זיכרו, הוא מתייחס לבריאות הנפשית אך מדובר על מנע וטיפול של מחלות ובעיות רבות.


♥️🥑🍎🥦🍓🥬🍅🫑🍌🍇🍊


איך לטפל בבריאות המנטלית שלנו? מאת ד"ר דרו רמזיבואו נדבר על 7 השינויים החזקים ביותר באורח החיים שאתם יכולים לעשות כשזה מגיע לדיכאון. בין אם יש לך אבחנה קלינית או רק במצב רוח ירוד, אתה עושה בחירות בחיי היומיום שלך ומשנה את אורח החיים שלך כדי לשפר דיכאון ומצב רוח:


1.תזונה – ירקות, פירות, סיבים, דגנים.מספר אחד הוא פסיכיאטריה תזונתית ותזונה. זהו הרעיון של התבוננות במזון דרך העדשה של מה המוח צריך, מה צריך המעי והמיקרוביום ומהן קטגוריות המזון שאנו אוכלים כל יום? זה כולל עלים ירוקים, אגוזים, זרעים, שעועית, הרבה פירות ים והרבה ירקות בצבעי הקשת בענן. קבלת תזונה יכולה להרגיש מהממת אם אתה מרגיש ממש מדוכא ומדוכא.
החדשות הטובות לגבי פסיכיאטריה תזונתית הן שמדובר בהתערבויות ממש פשוטות והן טעימות. דברים פשוטים עושים הבדל גדול.


2.תנועה. עצם התנועה היא חשובה: הליכה, מתיחות, רכיבה על אופניים. מחקרים מראים שפעילות גופנית לפחות ל-30 דקות מדי יום 5 פעמים בשבוע בשבוע או 150 דקות הם בעלי השפעה אדירה גם למניעה וגם לטיפול בדיכאון.


3.שינה ואיכות השינה. המוח שלנו מנקה את עצמו תוך כדי שינה. שינה היא קריטית גם בכל הנוגע לשמירה על מצב הרוח שלנו.
כשאין לנו מספיק שינה זה קשור להיותנו עצבניים, להיות שלילי ולא להיות במצב רוח חיובי. זה חיוני לישון בכדי למנוע דיכאון.


4.ניהול לחץ 

א.הצבת גבולות טובה בכדי שנוכל לנהל את מה שלפנינו.
ב.להיות בעלי כוח מנטלי ומשמעת ולתעדף לפי סדרי עדיפויות.
ג.לשאול את עצמנו על מה הפוקוס שלנו וממה להיות מוטרדים?


5.מיינדפולנס, מדיטציה, להיות בפוקוס.אחת הדרכים שבהן אתה יכול להשתפר בניהול מתח היא על ידי טיפוח יותר מיינדפולנס שהיא סוג של תרגול מדיטציה. זה באמת חשוב לדיכאון מכיוון שכאשר אנו נאבקים, לעתים קרובות אנו צריכים להעביר את המיקוד שלנו ממחשבות שליליות למחשבות חיוביות או הכרת תודה.
להתמקד בריכוז במזון שאתה אוכל או בתחושת האוויר הנכנס לאף שלך, או בנשימה שלך.


6.קשרים טובים – לסביבה, לעצמך. בכדי להתאושש אנחנו רוצים שתהיה לנו תחושה של חיבור. זה יכול להיות מחובר לקהילה, מחובר לקבוצת תמיכה, חברים, משפחה ומחובר לתחושת העצמי שלך. זה יכול להיות דברים כמו הצטרפות לליגות כדורסל, ללמוד מיומנות חדשה של רכיבה על סוסים, או הצטרפות לשיעור בישול. זה יכול להיות כל מיני דברים. תוודא שאתה מטפח כמה קשרים עם אנשים.


7. טבע. מהשינויים החזקים ביותר באורח החיים בכל הנוגע לדיכאון הוא הטבע.
באופן אידיאלי, אתה צריך להתחיל את היום שלך עם קצת אוויר צח. אחת ההמלצות שלי היא לקבל אור מוקדם בבוקר וליהנות לרגע עם עצמך ועם הטבע. זה טוב לבריאות הנפשית שלנו ולדיכאון. 

אלה שבעת השינויים החזקים ביותר באורח החיים. לא צריך לעשות את כל אלה בבת אחת. כל אלו הן התערבויות מגובות במדע.
הם יכולים לעזור לך כשאתה חושב על שיפור מצב הרוח שלך ולהילחם בדיכאון.
מוזמנים לשתף

שבת שלום 🌺🌸🌷

יובל עילם


עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.