על מזל, ניצול הזדמנויות והצבת מטרות – שבוע 33

פורסם על ידי: יובל עילם 

“תחילת ספטמבר 2005. נער בשם ערן (שם בדוי) עלה זה עתה לכיתה י’ בתיכון אורט בנימינה. בהפסקה הוא רואה על הרצפה פלייר מקומט. הוא מרים אותו, רואה תמונות מרעילות על הצבא ומתלהב.ההתלהבות נמשכת כמה שניות עד שהוא מגיע לעמוד האחורי ובו הוא רואה שהפעילות מתקיימת בהרצליה!

הוא רואה מספר טלפון (שלי בבית…) ומחליט בכל זאת לטלפן. שוחחנו בטלפון והזמנתי אותו להגיע פעם אחת לנסות. ערן החליט לנסות, לקח את הרכבת מבנימינה להרצליה ואני אספתי אותו מתחנת הרכבת לאימון וחזרה. המטרה של ערן היתה שייטת 13!ערן (בתמונה המצורפת) המשיך והיה אצלי שלוש שנים וחצי! מהן שמונה חודשים ליטש את יכולותיו המנהיגותיות כעוזר שלי! הוא התקבל לשייטת 13, סיים מסלול, יצא לקורס קצינים, הוא כעת בקבע, חתום לשנים קדימה ומרוצה מאוד מהדרך שלו.


איך בכלל הגיע הפלייר לאותו בית ספר? ובכן עידית, ידידה שלי מזיכרון יעקב הציעה לי שאתן לה כמה פליירים ושכן שלה יחלק בבית ספר וכך היה.בספרו של וייסמן על מזל הוא מדגים בעזרת מחקרים והמחשות שמזל מסביר 10% מסיפור הצלחה. 90% זה ניצול הזדמנויות ופעולה!אני ניצלתי את ההזדמנות לשלוח את המסר שלי לאורט בנימינה (מה יש כבר להפסיד?). ערן גילה סקרנות (לאונרדו דה וינצ’י היה מחבק אותו על כך) ולא חדל גם כשראה את המילה הרצליה שמבחינתו כנער מפרדס חנה הייתה בכלל מחוץ לתחום.ערן (כיום בן 27) סיפר לחניכים שלי ביום שישי האחרון שמגיל 15 הוא מציב מטרות גבוהות ומאתגרות! לאחר שהציב, הוא מחפש את הכלים והדרכים שיסייעו לו להגשים אותן ובעזרת נחישות, התמדה והשקעה.


שנה חדשה היא הזדמנות נפלאה להציב מטרות: למצוא זוגיות, לשפר כושר ובריאות, להקים או לפתח עסק, תקשורת במשפחה ועוד.אפרופו זוגיות…בשנת 2000 הייתה תוכנית הסיום של “בשידור חי עם דן שילון” הוזמנתי ליטול בה חלק. תחקירן הגיע אל ביתי והייתי מוכן. ברגע האחרון בוטלה השתתפותי.מה שהתחקירן ודן שילון לא ידעו זה שאני תיכננתי להם “אמבוש”… ידעתי (מתחקור שלי..) שאהיה שם כנראה “קישוט” לצד הפוליטיקאי, הזמרת והדמויות האחרות ושכנראה לא אזכה להרבה זמן מסך.תארתי לעצמי שרק בסוף הוא יפנה אליי עם איזו שאלה כמו: “מה זו ההכנה לצה”ל שאתה עושה” ותכננתי לעשות את הצעד הבא:הייתי רווק ורציתי להכיר מישהי. זאת הייתה תוכנית עם רייטינג שיא! תכננתי שכאשר אקבל את הדקה היקרה של המסך, אחפש את המצלמה עם הנורה האדומה שמצלמת אותי ואז אביט אליה ואומר עם חיוך:“הי, שמי יובל, בן 36 אני מחפש להכיר לקשר רציני. אם את מעוניינת את מוזמנת לפנות אלי! כאן תכננתי להוציא דף עם הטלפון שלי בגדול! אגב, ידעתי שהמעשה הזה גם יכול להניב פניות וגם…יגרום להזמנה שלי לתוכנית אחרת עם הרבה יותר זמן מסך 


לסיום ולסיכום: אם אתם רוצים להצליח? אחת ההרצאות החשובות שאני מעביר עוסקת בהצבת מטרות והתמודדות עם כישלונות ואני מזמין אותך לצפות בה:



איפה ההזדמנות שלכם להתקדם השנה, לעשות שינוי? מה אתם עושים איתה? קחו השראה מערן התותח! 


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.