על עמנואל מורנו וגריט. 306

אימי היקרה, ד"ר אביב, אומרת:"עקשנות נובעת מחולשה, מפחד לשנות דברים, מפחד להתמודד, מפחד לצאת מבועת הנוחיות.היא משמשת כמגן פסיכולוגי להצדקה עצמית.
נחישות נובעת מעוצמה ומאופטימיות: "אני אצליח למרות הכל".נחישות כוללת גמישות, כי אם משהו אחד לא מצליח, אתה מנסה משהו אחר.".
סיפור 1️⃣: עמנואל מורנו ז"ל.השבוע ביום ראשון התקיימה שיחה מיוחדת ליהלומים שלי עם איש מיוחד - גיורא לוי, סגן אלוף במילואים בסיירת מטכ"ל, שסיפר לנוער על עמנואל מורנו ז"ל שהיה חייל בצוות שלו (יחד עם נפתלי בנט ומתן כהנא) ונפל במלחמת לבנון ה-2.
בימי עיון שמתקיימים לזכרו של מורנו, מספרים בכירי הצבא על האומץ הבלתי רגיל של מורנו ועל פריצות הדרך שעשה בתפקידו המיוחד.
בכדי להגיע לפריצות דרך ולא משנה באיזה תחום, עלינו להאמין ברעיון שלנו ולהתמיד בו עד שיאמינו בו, שייקלט.גיורא סיפר שמורנו היה נחוש לשכנע בכירים במערכת הביטחון על מנת לבצע דברים אחרת.
סיפור 2️⃣: גריט.בשנת 2017 הודפס בארץ הספר גריט - GRIT.את הספר כתבה אנג'לה דאקוורת (הוצאת מטר) שטוענת שבכדי להצליח עלינו לבחור תחום שמעניין אותנו, לאו דווקא זה שנחשב על ידי אחרים או שבו אנו מוכשרים, ואז כשגילינו את התחום שבו יש לנו עניין - עלינו להתמיד ולהתאמן עוד ועוד עד שנגיע לרמה גבוהה.
השחקן ויל סמית אמר: "הרמה של מוסר העבודה שלי זה הדבר שאני באמת מצטיין בו".
עלינו לשאוף לעודד את הילדים למצוא את התחום בו יש להם עניין, ואז לעודד אותם להתמיד ולהשקיע בו. זה כל הסיפור.
סיפור 3️⃣: מה המטרה שלנו?לפני ההרצאה על מורנו שאלתי את היהלומים: "מי חושב שעלינו לשאוף בצבא להגיע ליחידה הטובה ביותר? המאתגרת ביותר?".
רבים הרימו ידיים בהסכמה ואז חיכתה להם הפתעה. אמרתי להם: "אתם צריכים לשאוף בחיים לא להגיע לדבר הכי נחשב, אלא לדבר שהכי מתאים לכם! אם זה בצבא, במקצוע, בזוגיות - בכל דבר!".
אם נשאף לכך, יותר אנשים יהיו מאושרים, שלמים בעשיה שלהם אותה יעשו באמונה פנימית, מתוך עניין רב ורצון אמיתי להשתפר.
מהשיחה עם גיורא ניכר שעמנואל מורנו ז"ל יכול היה להגיע לפסגות בתחום עיסוקו משום שזה עניין אותו ומשום ששייף את יכולותיו לאורך שנים עד לרמה הגבוהה ביותר.
יהי זכרו ברוך 🙏
ולסיום, מילה טובה על גיורא לוי.על אף עיסוקיו הרבים גיורא עושה מלאכת קודש כשהוא חורש לאורך שנים את הארץ ומספר על החייל אותו כינה: "הגדול ביותר מאז בר כוכבא".
מוזמנים לשתףשבת שלום 🌺🌸🌷יובל עילם
עורך הטור: אופיר בראף.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.