על 669 חוליה ראשונה, השופט אהרון ברק ואוקסיטוצין – שבוע 7

פורסם על ידי: יובל עילם 

“ואם מישהו צריך אותך דחוף?” שאל אותי טכנאי הצילום כשעניתי לו שאני לא זמין במיידי רוב הזמן.
עניתי לו: “אני כבר לא מחזיק כוננות חוליה ראשונה ב-669 בכדי לזנק לאויר לטובת חילוץ”…אני גם לא קרדיולוג בטיפול נמרץ. מי שמחפש אותי יתכבד וישאיר הודעה ואני אחזור אליו.


חלפו השנים הטכנולוגיה השתפרה וכיום רובנו “מחזיקים כוננות”… זמינים כל הזמן, חלק אפילו ישן כשהנייד לצידו ופוגע באחד הדברים הקדושים לבריאות שלנו – השינה!
הולכים, נוהגים ועושים הכל בכדי להיות זמינים ומעודכנים 24/7 חס וחלילה שלא נהיה זמינים לרגע! וזה מטורף. אין רגע של שקט ללא זמינות וגם היתרון שהיה פעם רק בטיסות נעלם כתוצאה מההתפתחות הטכנולוגית. בני נוער לא מבינים שעד לפני 20 שנה הכל היה אחרת!


אתמול במסגרת קורס “גדעון” למנהיגות ומצויינות שאני מוביל, הקשבתי מרותק להרצאה נהדרת של עו”ד אור גלאון בה הוא סיפר סיפור מרתק כולל פסק דין של פרופ’ אהרון ברק ועל הזכות שלנו לפרטיות! האם נגישות אינסופית אלינו איננה סוג של חדירה לפרטיות? אך אנחנו יכולים לשלוט על זה.


אני מקבל הודעות ווצאפ וסמס רבות מאוד ביום (קרוב ל-1000), רובן באחת מ-245 הקבוצות שאני נמצא בהן אך אני לא שומע “חי” אף הודעה משום שאצלי הנייד כמעט 100% מהזמן על שקט. אני בוחר בכך!


חוסר השקט הזה גם מביא לסטרס וזה עלול להביא מחלות ויכול להרוג! שומרי שבת זכו בהקשר הזה לשקט ורוגע ל-24 שעות אך המטרה היא להרגיע גם במהלך השבוע. רגע לפני שבת ממליץ לך בחום להרגיל את האנשים שסביבך לכך שיש לך חיים מחוץ לנייד ואז מתברר שהחיים נמשכים ואפילו טובים יותר  ולגבי ההורמון הנפלא אוקסיטוצין – מסתבר שהוא רק הורמון שמשתחרר בחיבוקים ותורם לנו המון על כך בוידיאו המצורף.
וידיאו נהדר מ-TED על הורדת סטרס בדרך שלא חשבנו עליה ועל ההורמון הנפלא אוקסיטוצין :




מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.