קמטים יפים עליך כמו דרגות – שבוע 40

פורסם על ידי: יובל עילם 

באחד האימונים האחרונים שילבתי באימון טיפוס על חבל במעלה הגבעה התלולה שלנו. סיימתי, בדקתי שהכל בטוח ואז קלטתי את חוה, המורה שלי לחינוך גופני מהתיכון.


“חוה בואי לטפס”, קראתי לה. היא לא היססה ובאה. טיפסה נפלא ומשם המשיכה בהליכת הבוקר לא לפני ששאלתי אותה: “חוה, בת כמה את?” “75 עוד מעט” היא ענתה.


לאחר מכן באימון לא מעט מבני ה-17-18 התקשו לבצע את אותו טיפוס… מה שבעיניי חוה היה דבר פשוט אינו מובן מאליו. רוב האנשים אינם מטפחים את גופם ויכולתם וכבר בגיל צעיר רואים את עצמם זקנים ויוצרים במו מחשבתם את התוצאה הזו! חוה מקפידה לאורך כל חייה לשמור על יכולתה הגופנית והתוצאה בהתאם!


למחרת ישבתי עם ילדיי בבית קפה ולידנו ישבה אישה מבוגרת ומקסימה. היא התעניינה בילדיי, צחקה איתם, הקרינה אור ושמחה. היה נפלא לשוחח איתה והיא גם גילתה את גילה – 92 ואת שמה: אדית. שאלתי אותה: “מה הסוד שלך?” היא ענתה: “אופטימיות! איני מסתכלת לאחור וכל מה שהיה, רק על מה שיהיה!” בדיוק כמו שאימי פועלת.


אנשים כאלה, הם מקור השראה לחשיבה בריאה ונכונה! המחקרים מראים ששמחת חיים, אופטימיות ופעילות גופנית שומרים עלינו בריאים!


ומשפט נפלא מהשיר האחרון של סטטיק ובן אל – הכל לטובה: “קמטים יפים עליך כמו דרגות”.
אנחנו חיים בחברה שבה מנסים להחביא קמטים, מרגישים לא נוח איתם.


המבוגרים הם אנשים עם ניסיון, ידע והמון יכולות. חברה מתקדמת יודעת להוקיר זאת!
בבניין בו אני גר יש לא מעט מבוגרים, אני מנסה לארח להם חברה, להתעניין בהם ולסייע בהחלפת נורה או כל דבר שביכולתי המוגבלת בתחום הטכני..:)


לסיום שלושה דברים:
1. כל מי שקורא/ת את זה ומעל גיל 70, קחו השראה מחוה! המחשבה והאפשרויות לפעול בידיכם!


2. למי שמתחת ומעל לגיל 70, מונח מפתח בעולם הגופני הוא: “use it or lose it” – אל תפסיקו לנוע, לזוז, לרקוד ולצחוק – זה ישמור עליכם!


3. לכל מי שמתחת לגיל 70 – בואו ניתן יותר כבוד והערכה למבוגרים. הם ראויים לכך!



מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם

הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.