שיילך לעזאזל – שבוע 175

פורסם על ידי: יובל עילם 

שלשום שוחחתי עם איש מקצוע מהעולם הגופני. הזכרתי את שמו של לאנס ארמסטרונג. באותו הרגע
הוא סימן לי ביד: “עצור, אני לא רוצה לשמוע עליו, שיילך לעזאזל”.


הבנתי אותו אבל…


לרבים מאיתנו יש אנשים קרובים או ציבורים שאנחנו לא אוהבים ולא מוכנים לשמוע כלום שקשור בהם! חרם!


לואי 11, מלך צרפת (1463-1483) פעל אחרת! הוא הפעיל בדרך כלל את שכלו הרב! כשנודע לו שלאסיר המוחזק בכלא יש מידע חשוב, הוא לא היסס והגיע לתאו על מנת להקשיב לו.


סיפור 1️⃣: לאנס ארמסטרונג.
מי שאינו מכיר, מדובר ברוכב האופניים שהיה אמור להיקרא אחד מגדולי הספורטאים בכל הזמנים, ואולי הרוכב הגדול ביותר אחרי אדי מרקס הבלגי.


ארמסטרונג זכה שבע פעמים בתחרות הספורט הקשה בעולם: הטור דה פראנס. מדובר בתחרות בת שלושה שבועות כמעט ללא ימי מנוחה כשבמהלכם כל רוכב עובר 3.500 ק”מ בתנאים קשים ביותר.


אלא ש…
לאחר שהתוודה שרימה בתוכניתה של אופרה וינפרי והשתמש לאורך שנים בחומרים אסורים המשפרים את הביצועים, הוא איבד את כל תאריו.


לאורך שנים הוא עבר בהצלחה מאות בדיקות ולמרות עדויות שונות הוא חמק וטען שהוא לא לקח חומרים. כשהתבררה האמת הכל נפל. מליוני מעריצים הוכו באכזבה ובתדהמה.


סיפור 2️⃣: השראה.
אנשים רבים שהוכו באכזבה וליבם נשבר מסיבות שונות, לא מוכנים יותר לשמוע דבר וחצי דבר אם מדובר באדם שאכזב אותם, וזו לדעתי טעות.


אגב, בתקופתו של ארמסטרונג רוב הרוכבים הבכירים השתמשו בחומרים אסורים, אחד מהם הוא יריבו הגדול, יאן אולריך הגרמני.


אז מה כולנו יכולים ללמוד מארמסטרונג:


רוכבי אופניים מקצועיים הם ספורטאים שקורעים את התחת באימונים, בחורף בגשם, ברוחות ובקור, בקיץ, בחום ובלחות. 4-5 שעות רכיבה מאומצת. הם נחשבים לספורטאים בעלי הכושר האירובי הגבוה מכולם והדופק שלהם במנוחה הוא 35-40 פעימות לדקה.
אל תטעו לרגע שהחומרים האסורים גורמים להם לעבוד קל, מה שהם מאפשרים זה לתת תוספת על האימונים המטורפים שלהם!


כששאלו את לאנס מה מניע אותו לקום בבוקר לאימונים המפרכים? הוא ענה שבאחד הבקרים בצרפת, כשהוא קם מוקדם בבוקר באזור האלפים הצרפתים כשבחוץ קור כלבים, הדבר האחרון שאתה רוצה זה לצאת ולרכוב בעליות מטורפות ובירידות המפחידות שבהן אתה רוכב במהירות של 90 קמ”ש, הוא ענה: “מה מניע אותי? אני יודע שיאן (יאן אולריך, יריבו הגדול) יוצא לרכיבה שלו וזה מה שמניע אותי”.


לפני שש שנים, כשלא היו לי אנרגיות לשבת יום אחרי יום ולכתוב את הספר שלי, חברי יניב זייד אמר לי: “תזכור שאם אתה לא תכתוב, אחד המתחרים שלך יכתוב”. נזכרתי בארמסטרונג וזה נתן לי את המניע לשבת מאות שעות על הספר!


סיפור 3️⃣: לתת.
ארמסטרונג חלה בסרטן האשכים עם גרורות למוח ולריאות, ובמאמץ הרואי החלים. לאחר מכן הקים קרן אדירה שמטרתה לסייע לחולי סרטן.


לא כל ספורטאי נרתם למען נתינה לקהילה. ארמסטרונג עשה את זה וכל מי שמבוגר מגיל 30 זוכר את הצמיד הצהוב שעליו היה כתוב: “Livestrong”.


אז ארמסטרונג עשה דבר חמור שלא ייעשה, בגד בכל מעריציו הרבים ואיבד את כל התהילה אותה השיג. הוא לא דמות ראויה לחיקוי אבל! אבל זה לא אומר שאי אפשר גם לקחת ממנו את ההשראה ואת הדברים הטובים שעשה.


וכל הטור הזה היה בכדי שאם יש לכם הורה, חבר, אנשים שהם לא כליל השלמות – זה לא אומר שאי אפשר ללמוד מהם ולקחת השראה מהדברים הטובים שעשו.

מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.