שיפרת? על החיים ועל המוות! - שבוע 280

פורסם: יוני 10, 2022  |  על ידי: יובל עילם

אחד הדברים שלימדו אותי ב-669 בכל הנוגע לחילוצים הוא שחלק מהמחולצים לא מבינים בגלל לחץ את המשפט:
YOU MUST PARTICIPATE IN YOUR OWN RESCUE

אתה חייב להשתתף בהצלה שלך. האמת היא שחלק גדול מאיתנו לא מפנימים את המשפט הזה לגבי הבריאות שלנו, והטור הזה הוא על כך.

סיפור 1 : מודי בר-און ז”ל.

ביום שני ה-30/05/2022 התפרסמה הידיעה שהכתה אותי בתדהמה יחד עם רבים: מודי בר-און הלך לעולמו בגיל 59.מודי היה איש מקסים וברוך כישרונות: עיתונאי, כותב מוכשר (החמישייה הקאמרית), במאי, שחקן, סטנדאפיסט ועוד ועוד. צפיתי בשידורים עליו והיה לי עצוב.

כולם שיבחו והיללו, ובין לבין תהיתי בתוך תוכי: “ממה הוא מת?”.

התברר שהוא חלה בסרטן ריאות קשה. נזכרתי במודעות הענקיות שמפורסמות בעיתונים מטעם משרד הבריאות עם המספר 8,000.

8,000 ישראלים מתים כל שנה כתוצאה מעישון, ואלפים רבים מוגבלים משום שהריאות שלהם חנוקות מזפת הסיגריות.

כמעט ואין איבר בגוף שלא ניזוק מהסיגריות. מודי בראון היקר ז”ל הוא אחד מה-8,000.

כמעט בכל שעה מת ישראלי מעישון. חבריו של מודי סיפרו עליו שהוא הזניח מאוד את בריאותו ועבד 21/7. ומה אתכם?

סיפור 2: שיפר”ת?

לפני כחודשיים סיפר לי חבר שלחץ הדם שלו גבוה: 150 על 100. הוא דווקא נראה טוב, אינו שמן, נהפוך הוא.לחץ דם גבוה הוא מסוג הדברים הנסתרים שכל עוד לא התגלה הוא לא “עושה רעש”, אבל בינתיים הוא עלול לפגוע באיברי מטרה כמו עיניים, כליות ולב.

שמו “הרוצח השקט”. לכן, חובה שיהיה מכשיר תקין למדידה בכל בית, ושאחת לשבוע תתבצע מדידה נכונה לוודא שלחץ הדם תקין. חברי הלך לרופא מעולה בנושא, והרופא אמר לו שככל הנראה אין מנוס מתרופה להורדת לחץ הדם.

לתרופה (כמו לרוב התרופות) יש תופעות לואי, וחברי החליט שלפני התרופות הוא מנסה לפעול כמו שהטבע התכוון.הוא התייעץ עם חבר ששאל אותו שיפר”ת?

מה הכוונה? ובכן אלה ראשי תיבות של:

  1. שינה.
  2. פעילות גופנית.
  3. רוגע.
  4. ומעל הכל, תזונה!

בתחום התזונה הוא התייעץ עם נטורופטית מקסימה בשם אילנית וודינסקי.

המוטו היה של היפוקרטס: “יהי מזונותיך-תרופותיך”. יותר ירקות כולל סלט אורגני בריא הכולל: עגבנייה, מלפפון, פלפל, גזר, הרבה פטרוזיליה, שמן זית, לימון, אגוזי מלך ושום טרי.

ובכלל יותר מאכלים שמבושלים בבית תוך הקפדה על מזון נטול “שלושת הרעלים הלבנים”: המלח, הסוכר והבצק הלבן. כמו כן הוא החל להקפיד מדי יום על שעת פעילות גופנית אירובית נעימה. הוא התחיל להקפיד עוד יותר על שינה טובה. בכל הנוגע להורדת לחץ: אין יותר מהדורות חדשות ותוכניות אקטואליה, יש מדיטציה יומית קבועה, יותר צחוקים והגבלה בשעות העבודה. והתוצאות? תוך מספר ימים הוא ירד מתוצאות 150/100 ל-120/80, הגוף אמר לו תודה. הוא המשיך כך לאורך חודשיים, ומעבר ללחץ הדם התקין הכל השתפר דרמטית: מצב רוחו, האנרגיות שלו והוא הוריד 6 ק”ג מיותרים ממשקלו!ואני מתבונן במראה בחברי הטוב ושמח 


סיפור 3 : אלוהים והאדם.

אדם מת בטרם עת ועלה לשמיים, פגש את אלוהיו ואמר לו: “אלוהים, האמנתי בך כל ימיי, למה אספת אותי אליך כל כך מוקדם?”. ענה אלוהים: “קיבלת את הפרסומים על המשמעות של תזונה נכונה, פעילות גופנית מתונה, שינה ורוגע?”. האדם: “אכן קיבלתי, אבל לא היה לי זמן לקרוא וליישם”. אלוהים: “אני שלחתי לך אותם. עשית את הבדיקות התקופתיות שאליהן הוזמנת?”. האדם: “לא הצלחתי לתאם עם הרופאה ולמצוא זמן” אלוהים: “אני דאגתי שתקבל את הזימונים. ולגבי הזמן – אל תדאג, עכשיו יהיה לך את כל הזמן שבעולם”. ציפורי, שהיה במחלקה שלי בטירונות צנחנים אמר פעם: “אלוהים לא עוזר למי שלא עוזר לעצמו!”

__

ותודה לבני המקסים יואב שחגג 11, וגם חיבר את “שיפר”ת” מוזמנים לשתף

שבת שלום 

יובל עילם 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.