שישי לנפש שבוע 187

פורסם על ידי: יובל עילם 

הטור המצולם:

ביום שלישי הקרוב 1.9 נפתחת בשעה טובה שנת הלימודים. ביום רביעי 2.9 נפתחת בשעה טובה השנה ה-35 שלנו ובחרתי לספר לכם כמה אנקדוטות על חינוך אחר.


סיפור 1️⃣: נתינה – תרומה למשפחות!
מדי אימון היהלומים (החניכים שלי) מדברים ומשננים את הערכים שמובילים את המרכז שלנו:
🔥 ערכי המרכז שלנו הם:
1⃣ להיות בן אדם.
2⃣ בטיחות.
3⃣ מצויינות.
4⃣ רעות.
5⃣ מנהיגות.
6️⃣ נתינה.


ביום רביעי האחרון בבוקר לפני תחילת האימון, טילפן אליי חנניה מעמותת חסדי שמואל שמכינה סלי מזון למשפחות נזקקות וביקש שעשרה ילדים יבואו לסייע להם בסיום האימון.
הייתי שקוע לגמרי באימון המיוחד שהיה צפוי שהדבר נשכח ממני.


בשעה 13:00 התברר לי שחניכי ידעו מראש לגבי זה ו-30 מהם הלכו לעמותה הממוקמת סמוך לחוף סידנא עלי ונתנו מזמנם להכין סלי מזון ל-140 משפחות נזקקות.
חשוב לציין שזה היה אחרי שלוש שעות מתישות שעברו באימון מיוחד!


סיפור 2️⃣: סליחה מבני הנוער המדהימים.
בכדי להבין איזה נוער מופלא יש לנו תשמעו סיפור: לפני כשבוע תפסתי את הירושלמים שלי בסיום האימון ואמרתי להם: “אתם מגיעים מרחוק?” הם אמרו: “כן”.
ואז שאלתי את רותם מאיפה אתה: “מהיישוב צופר בערבה”. ניב מאיפה אתה? “מטבריה”. ואז פניתי לירושלמים ושאלתי: “אתם בטוחים שאתם גרים רחוק?” הם ענו: “כבר לא”.


לפני כשנתיים כשקיבלתי את ההחלטה ללכת על מודל היהלום היו לי ספקות. “הנוער עצלן ומפונק” כך חשבתי. טעיתי ובגדול! הם מוכיחים לי את זה שלוש פעמים בשבוע!


סיפור 3️⃣: מנהיגות: לחקות את הביס”ט.
ב-1987 כשהוזמנתי יחד עם ליאור נצר, חניך מהמחזור ה-1 שלי, להתראיין אצל רפי רשף בערב חדש, לא תיארתי לעצמי שאגיע לשנה ה-35 שלי.


אחד הדברים שהנחו אותי לאורך השנים היו לעשות שינויים והתאמות ולאחרונה במיוחד ברוח התקופה והקורונה. המציאות אילצה אותי לשנות את אופי הפעילות ואז נזכרתי בביקור המיוחד שלי לפני כשנה כשהוזמנתי על ידי עומרי, בוגר שלי שסיים קורס טייס לפני כחודשיים, לסיור בבית הספר לטיסה (הביס”ט).
מה שהפליא אותי יותר מכל זה שבית הספר לטיסה מנוהל במידה רבה על ידי החניכים עצמם!
במודל כזה יש חיסכון אדיר במשאבים והכי חשוב – בניית אחריות, מנהיגות ועצמאות בקרב דור הטייסים הבא.


המחזור החדש שלי הוא כמספר המטוס האדיר של חיל האוויר F-35 (שמפקד הטייסת החדשה שלו הוא סא”ל נ. בוגר שלי) והחודשים האחרונים הבהירו לי שגם אצלי אפשר לעשות דגם של הביס”ט – לתת לנוער להוביל כשאני בתפקיד המבוגר האחראי שמפקח ומשגיח ומתערב איפה שצריך. כמו אצל ילדיי כך עם הנוער זה עובד אדיר!
ותחשבו מה היה קורה אם היינו מאמצים את זה בבתי הספר? הכל היה משתנה!


אז שיהיה לנו בשעה טובה ומוצלחת בפתיחת השנה ובהצלחה לכל מי שידיו בתחום הנפלא והחשוב של החינוך!


מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.