תיעדוף ומיקוד – מה שמבדל מצליחנים! – שבוע 150

פורסם על ידי: יובל עילם 

מכירים את הסיפור על הברווז? הוא קצת יודע לשחות, קצת לרוץ וקצת לעוף אבל הוא לא מצטיין בשום דבר!


סיפור 1⃣ הסופר כמשל אתמול עשיתי קניות בסופר. יום חמישי עמוס בעגלות של עובדים שמכינים משלוחים ללקוחות שהזמינו בטלפון. אני מפלס לי דרך ביניהן וגם מעיף מבט בעובדים. שני צעירים בלטו לי לעין.


א. עבד ביעילות ונע במהירות כשהוא אוסף מצרכים. ב. נע עם העגלה באיטיות כשהוא מסמס בטלפון. אחרי כמה דקות שוב הבחנתי בשניהם.
א. המשיך “לתקתק” וב.? הטלפון שלו נפל על הרצפה יחד עם שקית המצרכים שהתפזרה.


סיפור אחד שמעיד על כולנו או על רובנו!
אז הנה עוד ארבעה סיפורים מהחיים שלנו.


סיפור 2⃣ מערכת החינוך למה ישראל מקרטעת בתוצאות מבחני פיז”ה? למה מחוז אונטריו בקנדה שדומה מאוד לישראל מצליח מאוד? בין השאר משום שהם החליטו ללמוד פחות! כן פחות! אך להצטיין במה שלומדים.


במערכת החינוך שלנו התלמידים לומדים מצאת החמה ועד צאת הנשמה והתוצאה? בינוניות! שלא לדבר על כך שהם נגמרים פיזית ומנטלית.


סיפור 3⃣ בצבא כשאני הייתי טירון בצנחנים, ישנו מעט מאוד והיינו בעייפות כרונית שהובילה גם לפציעות רבות. צה”ל התקדם מאוד והיום הטירונים ישנים טוב יותר. רק שאת מי שכחו? את מי שאחראי לחיי החיילים! את המפקדים!


אני מדבר עם מפקדים שישנים 3-4 שעות לכל היותר והם גמורים! בחיל האוויר שילמו מחירים יקרים בנושא עד שהבינו שטייס שלא ישן טוב מסכן את עצמו ואת הצוות שלו. עדיין בחלקים רבים בצבא (כולל חיל האוויר) טועים לחשוב שעבודה רבה היא מדד לאפקטיביות!


סיפור 4⃣ שוק העבודה ביום ראשון הייתי בכנס של “אפוק טיימס”. דרור גלוברמן הביא נתונים שבישראל מתוך 8 שעות עבודה, העובד הממוצע עובד כמעט 3 שעות! על מה הולך רוב הזמן? על הסחות דעת שעליהם אחראי בעיקר הטלפון החכם.


סיפור 5⃣ אימון חמוד כמטאפורה לחיים. לפני כשעה סיימו היהלומים שלי אימון מטורף שמשנה את התודעה שלך לגבי עצמך, הגבולות והיכולות שלך ומרים אותם לפסגות חדשות.


מדובר באימון סיזיפי מאתגר ביותר. אחת הדרכים להצליח אותו הוא להיות במיקוד ורק למטרה הקרובה, העליית חול הקרובה! הסחות דעת פוגעות והחניכים שלי הצליחו לעשות זאת אחרי שתרגלו לאורך החודש האחרון והגיעו לרמה גבוהה.




אז מה עושים? תיעדוף ומיקוד!


תיעדוף – מחליטים מה עיקר ומה טפל וחותכים ביעילות את הטפל לטובת העיקר.
מיקוד – עושים את הדברים תוך מיקוד מקסימלי במשימה, במטרה הקרובה!
אצלי הטלפון החכם על שקט קבוע! נגיש רק בווצאפ!
רשתות חברתיות? חמש דקות ביום לכל היותר!


בהצלחה!



מוזמנים לשתף
שבת שלום 🌺🌸🌷
יובל עילם


הטורים הקודמים בקישור הבא: שישי לנפש

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.